Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › hur mycket olja i T4
-
hur mycket olja i T4
Publicerad av alexullared på 4 maj, 2006 vid 18:48hej
Har en Transporter T4 med lilla motorn, 2,0.
äger ingen instruktionsbok till min buss=(
Men hade tänkt byta olja och oljefilter på den någon dag snart.
Hur många liter olja går det åt?
jeppepeppe svarade 18 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Du klarar dig nog med en 4 liters dunk. Ring närmaste VW verkstad om du inte får svar här. I min 2,5 liter gick det 5 l drygt har jag för mig.
/Magnus
-
5 liter om du itne bytar oljefilter och 5.5 om du bytar.. jag fick dock bara i drygt fyra i min utan filterbyte
-
byt oljefiltret med, det är nästan inte värt att byta olja annars! olja köper du på swedol, 200 kr för 4 liter helsyntet, 100 kr för 4 liter halvsyntet, 300 kr för 20 liter mineral.. köper du på en mack så blir du ruinerad. åh glöm biltemas olja…
-
hmm min polare jobabr som bilmekaniker han säger att biltemas olja är hur bra som helst.. om man kör på halvsyntet eller helsysntet.. själv kör ja castrol.. men men . tror inte de är ngt fel på biltemas. .
-
På tal om instruktionsbok/reparationshandbok… Någon som vet var man kan få tag på sådana?
Har för mig att det har varit en sådan tråd tidigare här men jag hittar inte den. Hade underlättat grymt mycket! 🙂
-
reparationshandbok e ju bara o slå till på en såndära hayes eller va de heter finns bla på biltema..
-
Ring närmaste bilskrot, de bör ju ha instruktionsböcker eller hur!
Magnus
Logga in för att svara.