-
Hur ofta byter ni nedhalstampen?
Jag har lite “problem” med att hitta nedhalstamp som håller för mina Gun Mega…Kör med en NP XTR kolförlängare, originaltampen till denna förlängare höll hela 5 gånger sen small den av…Efterföljande tamp höll EN gång (billig standard tamp), tampen efter klarade av 4 gånger innan den small av igår…Självklart smörjer jag block/trissor rikligt så det skall gå så lätt som möjligt att dra, hoppar även över veven numera eftersom den sliter mer på tampen än om jag drar “på vanligt vis”. Känns som om det skulle vara extremt höga nedhalskrafter på dessa segel (de gånger jag använt veven får man ta i duktigt…), oftast vågar jag inte dra på fullt nedhal för det “låter” o känns som om tampen smäller av vilken sekund som helst…Nån som har erfarenhet av “Gottifredi Maffioli DSK75 Race” nedhalstampen man kan köpa från vindsurfing.se? Vill kunna dra på fullt nedhal utan att riskera att seglet går sönder när tampen brister…
Som parantes kan jag nämna att tampen (“vanlig” tamp) i min andra förlängare (den jag har till mitt SSR 7.6) har hållt utan bekymmer i över 1 år, o detta är mitt mest använda segel, förvisso ingalunda lika tungt att dra ner men ändå…
Logga in för att svara.