Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur ofta öppnar du luftskruven?
-
Hur ofta öppnar du luftskruven?
Publicerad av skarabe på 29 september, 2003 vid 10:11Allright. Handen på hjärtat – hur ofta öppnar du luftskruven på din bräda?
anonym-anvandare svarade 21 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Du har glömt det viktigaste..vid höga temperaturskillnader!
-
den vanligaste orsaken är
väl obotlig nyfikenhet. -
Luftskruv? eftersom man seglar på det bästa har man ju automatisk ventliering av brädan
Mistral såklart
-
tror det ligger något freudianskt i det,
alltså vad skulle Freud säga
om man pillar med en skruv i ett hål
på en ofta våt sak med runda former.
-
Vad är en luftskruv för dig?
För mig en typ knapp i närheten av en hmmm… skena,
och i den skenan sätts ibland ett långt föremål
som bekläds med något genomskinligt.
lite hmm surf bara. -
Vid vinterförvaring kunde ha varit ett bra svarsalternativ.
-
ja det märks att vissa idioter behöver vara anonyma. Ja det ka man väll misstänka med rumpan att det är någon slags ventilering, men _var_ sitter den?
Jag har ingen framför mastskenan på min bräda.Mupp, svara vettigt eller inte alls.
-
Såja såja H-j, sitt inte där och ljug nu utan sätt igång och jobba med dig….. He he he he
kolegan från våningen ovan -
Alla brädor har inte luftskruv. Finns den så bör den sitta på ovansidan av brädan, vanligast är kanske framför eller bakom mastfotsskenan. Den används nog inte primärt som ventilering, utan för att utjämna skillnaden av trycket i resp. utanför brädan. Många har dock satt dammsugarslangen till denna öppning för att torka innanmätet i brädan när man tex pangat nosen i ett kastfall..
-
Du skulle ha haft med svarsalternativet saknar luftskruv också.
Jag har fått för mig att har man en äldre bräda så saknar man luftskruv eller är det bara min bräda som saknar. Har en Bic Veloce från -98.//Johan
-
Sällan…när brädan ligger i direkt solsken en längre stund…
-
Mistral har ingen luftskruv för dom går sönder så ofta. Brädan ska ju lagas efter varje surf.så varför brysig om luftskruv. ///M5
Logga in för att svara.