Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur påverkas surfingen av EMU ?

• nordgren

Medlem
    4 juni, 2003 vid 18:10

Men snälla så är det knappast säkert att det kommer att bli, industrin och expoert/importen kommer att gagnas. Detta ökar välfärden.
    Sen är sveriges ekonomiska politik knappast bra, att devalvera kronan gång efter annan gör att den sjunker i värde, det blir svårare att handla med andra länder när vår valuta guppar som ett flöte.

• nordgren

Medlem
    4 juni, 2003 vid 18:11

Hehe det är samma folk, emot allting nytt.

• calle_kuling

Medlem
    4 juni, 2003 vid 18:24

Åter hemma efter ett skönt surf i kallbadhuset, 60 % surf på 2 timmar och några härliga raketstarter, en dåligt landad 180 och en bodydrag submarine tongue.gif Kunde ha druckit upp östersjön av värmeslag om jag inte visste hur hög jag skulle bli på det..

Sydländernas korrumption borde inte vara något vi kommer spolas av, snarare är det väl så att sverige om vi är duktiga får en fördel i power/nedhal och tillgång till godbitarna i systemet/termiken, men om vi är med och utvecklar en modern kortare, bredare och tunnare federation ska vi inte acceptera några grundstötningar. Sverige är duktiga på adrministration och europa tror jag behöver oss i födelsestadiet av den anledningen.

Hmm de blev något tillgjort crazy.gif

• gutegustav

Medlem
    8 juli, 2003 vid 20:22

Varför har alla så bråttom att gå med i EMU???
    Se bara på Tyskland som ligger riktigt risigt till…!
    Vi kan lika gärna vänta i några år och se vad som händer..om vi gå med nu så kan vi inte gå ur igen och det är väl inget som man eftersträvar om det nu skulle vara negativt att gå med!!

• styret

Medlem
    8 juli, 2003 vid 20:53

jag är emot EMU av två anledningar, jag tror inte det kommer gagna oss vanligt folk något nämnvärt. Staten har lovat kontroller på smygprishöjningar men det tror jag så lagom på.

Av traditionssak. jag tycker det är skönt att vi har en egen valuta helt enkelt.
    Dessuotm förstår jag inte varöfr vi ska behöva konkurrera med Dollarn. den bara tappar och dessutom tror jag itne det skulle spela nån roll, i Asien tillexempel tror jag många väljer dollar bara för att dom är så inspirerade av USA.

Inte ett av mina briljantaste inlägg men må så vara.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2003 vid 18:41

decentralisering av den monetära politiken är aldrig bra. Tror ni att Schröder eller de andra topparna bryr sig et jota om vilka konsekvenser deras penga-politik har för Sverige? EMU blir bara kasst. Och det där med att det blir enklare att handla? Det är välan bara att ta ut pengarna i landet man besöker via sit VISA kort så får man bra kurs och allt går smidigt.

• lars_k

Medlem
    9 juli, 2003 vid 19:25

Men hur påverkas surfingen av EMU? Jag tycker ni undviker den frågan… wink.gif

• gutegustav

Medlem
    9 juli, 2003 vid 20:58

jag tror inte surfpriserna kommer ändras speciellt mycket för att vi går med i EMU.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2003 vid 21:15

Kommer bli alldeles fantastiskt bra och lätt att resa!
    Euro i Spanien, Portugal, Frankrike, Holland, Tyskland, Sverige, Danmark?!.
    Bara att packa bilen, hoppa på planet och saken är biff!

Rösta ja i höst för vågornas och vindens skull och för Sveriges.

/Davo

• markram

Medlem
    10 juli, 2003 vid 12:12

Det blir kanske lättare att resa, men vi får f-n i mig hoppas att berlusconi inte köper upp svenska medieföretag.
    Danskarna gick inte med i EMU och det har gått riktigt bra för dem.
    Någon sade att stockholm blir ett jokkmokk i EU..
    en annan att det blåser mer i EMU-länder
    Och SAPA´s styr.ordf. är kritisk mot att vi inte kommer att märka åt vilket håll det barkar samt att vi blir av med våra styrinstrument (man lär kanske inte sättat styrräntan i med 80% viktning på oss svenskar).
    det är inte lätt att säga vad som är rätt eller fel, man borde nog läsa på innan man bestämmer sig för en uppfattning.
    confused.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur påverkas surfingen av EMU ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.