Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur reparer man bäst en kross skada.

• Hur reparer man bäst en kross skada.

Publicerad av anonym-anvandare på 25 juni, 2003 vid 10:42

Jag har klantat till det och min bräda blev mjuk i sidan på nosen. Inget hål men ändå funderar på hur jag ska reparera den. Tänkte eventuellt gå in på en wattski butik och köpa lite epoxy. Ska man slipa ned till fibrerna innan man lägger på eller bara förstärka. Någon som kan tipsa lite.
    Tacksam för hjälp.

anonym-anvandare svarade 21 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    25 juni, 2003 vid 11:07

Ingen expert på området, bara fixat smågrejer.
    Är det bara ytligt så skulle jag nog bara dra över ett lag epoxy för att förhinda vattenläckage, eventuellt ett lager väv för styrkan. Är det värre kan det vara nödvändigt att skära ut biten som är helt smashad och lägga in en ny foambit och sedan plasta.
    Ett tips kan vara att köpa glas och väv av ngn som tillverkar brädor. Vet inte om ngn gör det längre i Sverige.
    /Davo

• anonym-anvandare

Medlem
    25 juni, 2003 vid 11:19

laga det så fort som möjligt, har den tagit
    in vatten,(ej orginalvikt) så sjunker andrahandsvärdet
    drastiskt.
    Faktiskt enkelt att laga, slipa lite så det
    fäster, sedan epoxy och väv.
    Akta dig för epoxyångor luktfria dessutom lagras det
    i kroppen.

• mexi_

Medlem
    25 juni, 2003 vid 13:59

Kan rekommendera den gröna plastic paddingen.
    Hag själv reparerat min bräda med epoxi och väv. Efter det använde jag plastic p till att jämna ut och få en riktigt bra finnish.

I nosen på min bräda var det knepigt att använda epoxin så den plastade jag helt, fantastiskt bra och det verkar hålla, har fått ett kastfall på nosen och det syns ingenting!

• styret

Medlem
    26 juni, 2003 vid 08:59

VARNING FÖR PLASTIC PADDING!

Använd inte den självarmerande plastic paddingen.
    Den blir hårdare än resten av brädan, får du ett par kastfall där så trycker man ner lagningeni kärnan istället för att den splitrass och blir mjuk.

ingen höjdare alltså. hur det är med deras ytspackel pp100 har jag ingen aning om dock.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2003 vid 10:37

Kommer inte riktigt ihåg vad min tub heter, men den var elastisk. Jag kollade på några olika och tog den som var elastisk och skulle passa att laga brädan med. Bra synpunkt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur reparer man bäst en kross skada.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.