Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. hur reparerar man trasig lina?

• hur reparerar man trasig lina?

Publicerad av voc på 8 augusti, 2008 vid 10:35

Var ute o flög i senaste stormen, med resultatet att kiten hamnade i en tall. Efter ett par timmar var den nere, trasig o jävlig. Fick med alla linorna hem, men var tvungen att klippa en av linorna, för att få ner kiten. Har tejpat och sytt ihop kiten, men undrar vad jag ska göra med linan. Slår man ihop en knut, blir den ju kortare, och då blir det väl ojämnt drag? kortar man alla andra linor också, eller förlänger man den trasiga? eller gör det ingen skillnad om en lina är 1-2 cm kortare? är en av de grå, inte en styrlina.

Också; vart köper man en vindmätare, så jag inte ger mig ut i orkanväder igen? 🙂

voc svarade 16 år, 3 månader sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. hur reparerar man trasig lina?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.