Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur reser man bäst med kite-utrustningen?

• alfm

Medlem
    2 februari, 2007 vid 08:12

Noen som kjenner til Lufthansa/Condor flighten fra Frankfurt til Porlmar? Får man lurt med seg en NSI golfbag dit.
    Sist så måtte vi legge $100 dollar i en konvolutt i skranka for å få med oss 2 * 65kg + 2små bager.:) Det var da fra Caracas – Paris med AirFrance.

• roland

Medlem
    2 februari, 2007 vid 18:14

Tjecka in ta en grogg vanta ta en grogg till!! Sen brukar det mesta ha lost sig.
    Men jag kan ju inte sa mycket om sant har men har lykats resa med utrustning ett par ganger utan att betala not mer.

• johnk

Medlem
    8 februari, 2007 vid 15:34

@johnk 362123 wrote:

Jag ska över till San Diego i några månader och vill ha med mina kite-grejer.

Vad är bästa/billigaste sättet att få med sig grejerna över till staterna (oskadda). Eftersom jag ska stanna länge kvittar transport-tiden egentligen.

Antagligen flyger jag med lufthansa. Jag kollade in deras bagage-sida och om jag tolkar det rätt skulle det gå på 2700:- ungefärg (grejerna väger ca 18 kg). Andra alternativ tror jag är Air France och KLM.

Vad finns det för alternativ?

Det där visade sig att inte stämma alls faktiskt. Jag har precis prata med lufthansa i telefon och de sa 470:- för 18 kg och 150 cm långt, en väg. Vilket kap! Hälften av vad det billigaste fraktsättet kostade 😀 På Torsdag drar jag… äntligen!

• fifi

Medlem
    9 februari, 2007 vid 03:17

e man tjej o de säger att man måste betala en massa så e det bara att börja se lite ledsen ut o nästa gråta så får man gratis….eller ljug o säg att ni ringt innan o frågat om de och de sa att det inte var några problem med kiteutrustning…viktigt att låta lite arg då!

• johnk

Medlem
    10 februari, 2007 vid 13:47

@Fifi 364265 wrote:

e man tjej o de säger att man måste betala en massa så e det bara att börja se lite ledsen ut o nästa gråta så får man gratis….eller ljug o säg att ni ringt innan o frågat om de och de sa att det inte var några problem med kiteutrustning…viktigt att låta lite arg då!

Ok… Bli tjej, börja gråta, bli arg. Jag tror jag är med.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur reser man bäst med kite-utrustningen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.