Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur ska hängselen sitta, fick min på posten idag.
-
Hur ska hängselen sitta, fick min på posten idag.
calle_b svarade 17 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
-
Oregistrerad
Gäst13 maj, 2007 vid 22:10@rookie 383010 wrote:
Du ska nog låta bli att tala om för butiken de där detaljerna om att du var naken när du provade selen. Det kommer inte att hjälpa dig få byta selen 🙂
Varför inte midjesele f.ö.? Trodde de flesta här rekommenderade dig till det.
Tja
Killen i butiken ansåg att sittsele passar bättre till freeride men att det i huvudsak var en smaksak. Och eftersom han sa att man får mer kraft med en sittsele så blev det en sådan.
Argumentera gärna emot.. =)
-
Jag tycker också att sittsele är bättre till freeride. Kan vara lite knepigare att kroka i men annars är det bra. Det som är skönt med sittsele är att man inte behöver putta ner skiten hela tiden.
Skall man hålla på med vågor och freestyle så är nog en midjesele bättre tror jag.
-
Kör med North midjesele o den behöver jag aldrig ”putta ner”… Har dessutom en platta mellan magen o kroken så att korken sitter kanonbra! Aldrig haft nån bättre sele!
/Jonas
-
Midjeselen är inte så dum heller, när man är naken. Ingen risk för att den klämmer åt på konstiga ställen. Å så slipper man kontiga märken på skinkorna 🙂
😉
Logga in för att svara.