Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur ska man orka?
-
Hur ska man orka?
Publicerad av linsurfer på 13 juni, 2000 vid 08:35Körde 5.0 och 4.2 hela dagen igår på Roxen. Och nu blåser det satan igen. Kroppen värker men det är väl bara att ge sig ut igen antar jag. Vi var väl 20 st ute som mest, kul med så mkt folk på en sjö.
Sveriges bästa insjösurf är garaterat Roxen, det lovar jag.
linsurfer svarade 24 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Jag har en märklig upplevelse. I lördags när jag riggat klart var det dags att dra på våtdräktsskorna och då small det till i ryggen, ett solklart ryggskott. Vem bryr sig, ut på vattnet och segla med 6.3 och bitvis lätt överriggat. Kvällen och morgondagen var lagom kul – ryggen värkte (jag har aldrig haft problem med ryggen tidigare) och vinden blåste, solsken och surfpolarna ute med 5.5. Reklamfilmsstuk.
Igår fortsatte det blåsa så jag lastade bilen och åkte till lokala surfstället för att kolla lite (vilket slutade med att jag riggade, på med våtdräkt och ut på vattnet, seglade effektiv tid ca 5 timmar). Varför denna trista långa redogörelse? Jo, ryggen gör ont hela tiden utom när jag surfar. Antagligen blir det någon slags autotraktion av ryggraden. Rimligen skulle man kunna lansera detta som alternativ behandling av diskbråck och liknande – man skulle kunna lägga upp en studie och se vilken segelstorlek och grad av överriggning som ger bäst resultat. Finns det någon fysioterapeutiskt skolad surffreak som har någon kommentar på detta?
Och idag blåser det upp mot kulingvindar sydväst så jag ska snart ut på en ny ryggbehandlingsomgång. Må vinden vara med er! -
Fick ont i ryggen för ett par år sedan. Träffade en fet och rödplumsig läkare
som sa ”du har fyllt 30, då får man ont i ryggen” och så skrev han ut ”starka”
tabletter märkta med stor och kraftig triangel. I det läget kunde jag inte ta ett enda löpsteg ( springer lite när det inte blåser). Jag slängde tabletterna
och tog mig upp på brädan för en helg med blåsväder. Tre veckor senare, efter ett par blåsiga veckor, var alla ryggproblem helt borta!Jag har sedan dess bara haft ont i ryggen nör det varit dåligt med surf på ett
tag, t ex på senvintern.Jag har ingen vetenskaplig förklaring, men jag vet att både min rygg och själ
mår f-bnt bra av att surfa. -
Drick multivitamin så orkar du!!!!
Den bästa är den gröna Glocken Gold som har en uppåttjackverkan.
Brukar vara slut i södra sverige -
Tre dagar i rad med 5.0 och 4.2! När får man vara med om det igen?
Ett tips: Det är bara att gasa som Per Andersson brukar säga och det stämmer nästan alltid.
Logga in för att svara.