Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur stor board?

• Hur stor board?

Publicerad av bosco på 2 januari, 2006 vid 16:18

Har kopt mig min forsta kite och ska borja leta board till den, jag
    ar 196 lang, hur lang brada ska jag ha (for kitesurf), har surfat och wakeboardat en del innan, sa jag vil ha en brada jag kan anvanda nagra ar, vad ska man tanka pa?

-J

luuddee svarade 19 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • wims_lkp

Medlem
    2 januari, 2006 vid 16:36

eftersom du är nybörjare så köp en längre bräda, min första bräda är 151 helt perfekt. de är mer vikten på dig som man ska bry sig om tillsammans med kite storleken. inte längden på dig själv. kör ja me 17kvm kör ja me 151 cm. och me 14så änvänder ja 128. de passar mig.
    eller kollar du om du kan hitta ett par ”sandal” bindningar som har samma fäste som dina wake-bindningar så kör du me wakeboarden de gjorde ja tills ja hitta bräda. inte så bra men de funkar i början.

• mrmille

Medlem
    2 januari, 2006 vid 18:27

bredden på brädan är lika viktig som längden

längd mellan 135 och 145cm
    bredd mellan 36-41cm

En bra combo är 139×39
    Lättåkt och tidig planing!

• wims_lkp

Medlem
    2 januari, 2006 vid 19:49

ja de är sant, ja ville ha 128×38 men fick ta 128×36 pga lite för lite pengar. men då fick ja hjul på bagen istället. dock tyckte jag att de va viktigare me hjul på väskan, inte minst när ja släpa den flera kilometer genom heatthrow.

• luuddee

Medlem
    2 januari, 2006 vid 20:18

130-140 lång. o typ 38-41 bred elelr nått

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur stor board?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.