Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Hur stor e chansen..

• Hur stor e chansen..

Publicerad av pure på 13 augusti, 2007 vid 19:01

Så köper man en halv systemkamera i Maj och så får man mail idag där dom vill publicera en bild i windsurfing journal denna:

http://www.flickr.com/photos/__pure__/542120767

Jag mailade svarade på mailet o sa att han kunde få publicera bilden om jag bara fick det nummret av tidningen som den skall publiceras i men då fick jag svaret att dom betalar $95-$350 … men man blir ju rätt glad av att någon uppskattar det man skapat… 🙂 Man får ju passa på att suga på en sådan karamell för det lär ju inte hända igen hehe..

Det ser ju ut som om dom tar in bilder från folk som fotograferar och verkar ju betala rätt bra för det: http://www.windsurfjournal.us/contribute.htm
    Det kan ju vara nått för er som är lite mer avancerade fotografer

Old Windsurfing Boards

danneman svarade 17 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jps

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 19:08

Grattis! Och det var ett fint kort.

• Knatte

Gäst
    13 augusti, 2007 vid 19:14

Grattis och bra jobbat!!:laugh:

• nlc

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 19:23

Fan vilken snygg bild, härlig kombo av färger och känslan av att brädorna ligger där å längtar ut till vattnet i bakgrunden. Bra jobbat!

• ola_p

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 20:30

Grattis!

(Personligen tycker jag inte alls om den typen av HDR bilder, men smaken är ju som… Nått värt att testa kan dock vara att göra ett par varianter som man sedan lägger ihop (ta himlen i en egen exponering). så blir du av med halon vid de mörka sakerna. (Med ett par olika lager och lagermasker i photoshop då.))

• pure

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 06:06

Tack alla!

Ola_P:
    Håller helt med dig om himlen och halon. Det blev inte så bra. Det är ju lätt HDR bilder i början eftersom då sköter datorn själva färgsättningen. Hade tänkt ut att jag skulle ta bild på dom brädorna innan jag köpte kameran så det var en av dom första bilderna jag tog.. Men jag är nöjd med kompositionen men inte själva kvaliteten. Har börjat gå bort lite från HDR nu förtiden när jag börjat fatta lite mer om hur inställningarna i kameran funkar och hur man kan jobba med färgbalanser och mättnad i “The Gimp” eller PSP. Även det som du säger att kombinera exponeringarna i olika lager har jag också testa på lite och det blir ju rätt trevligt. För HDR bilderna dödar ju ibland vissa ytor i bilden.

Men brädorna och sjön ligger kvar så det är ju inte helt omöjligt att jag kommer att ta om den bilden nån gång i framtiden 🙂

• platypus

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 07:48

Schysst bild, roligt att bli upplockad på flickr.com 🙂 Grattis!

• styret

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 08:54

coolt!

• danneman

Medlem
    5 november, 2007 vid 21:03

Fan pure coola bilder! Jag vet fattar inte ett skit av va hdr é men jag har ett hett tips på var du kan fota sköna bilder 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Hur stor e chansen..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.