Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › hur stor för snö kite
-
hur stor för snö kite
Publicerad av anonym-anvandare på 24 januari, 2004 vid 13:01har en arx 11,5 e den för stor att köra med snowboard i vind på ca 5-7
wind_freak svarade 21 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
det beror ju på hur mycket det blåser.. blåser det ca 20 m / s så blir den kanske lite stor!
-
Vet du, Jag tror att ’vind på ca 5-7’ är ca 5-7 m/s. OCh då är det inte ca 20 m/s. Och då tror jag att du kan köra den med snowboard.
Men det beror ju på hur duktig du är…
Mypa
-
ojdådå.. läste lite för snabbt..
men du kan ju köra från vindar då den knappt håller sig uppe tills vindar då du tycker det blir för mycket, typ 20!
du sjunker ju förhoppningsvis inte allt för mycket! -
Bör vara ganska bra vind för den kiten.Du kan ha en mycket mindre kite på snö än vatten.
Peter -
Jag förstår inte varför det skall vara så litet på snö, körde med 17m^2 idag i 5-6m/s och det hade varit roligare om det blåst lite mer…..
-
Håller med…Psycho 12.5, Naish X3 10, Ukrainsk Foil 7.5 hehe…ja herregud vilken blandning av Kites och alla körde mer eller mindre i varjefall…
-
Ja så stort man har ska det va
kör med så stor drake du orkar hålla kant med, det e då det är roligt. -
jepp
glöm allt snack om liten drake.
kör med saamma som på vatten, ok kanske något mindre.
beror på underlaget oxå. om du har grymmegrepp så e det lugnt med stor kite, har du bara lite puder ovanpå is så bör du ta en mindre. va ute idag med 18 i 4-5 m/s och hade gärna haft lite mer kraft. det ska ju gå och hoppa lite oxå.
om du e nybörjare skall du självklart börja med förhållandevis liten kite i lite vind.
hepp -
Jag kör på min 15,5 kvm FS Psyco på snö, den har vart perfekt de senaste veckorna (förutom då det är vindstilla)!
-
säger som någon mindre talangfull skådespelerska sa:” I like it BIG… ”
-
det är nog mest en teknik fråga köred lite förra året då jag var helt grön var ute och körde i för mycket vind ( vet ej styrka ) sen fick jag gå tillbakat dit jag startade för att jag bara drev ner. så pratade jag lite och beskrev mitt problem för det mer erfarna som körde där fick lite tipps och körde igen ( då hade vinden ökat) och helt plötslig så var det inga problem så jag säger som så mer en teknik fråga när man är över riggad än fall det skiljer några m^2 på draken
Logga in för att svara.