Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › hur stora vågor på lanzarote?
-
hur stora vågor på lanzarote?
Publicerad av anonym-anvandare på 18 november, 2003 vid 23:21?
surfsmurf svarade 21 år sedan 2 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Allt finns. Från knähögt till de galna monstervågorna i La Santa. Varierar såklart från dag till dag och årstid till årstid också. Rätt blåsigt under sommaren, kan vara tajt med vågor på nordvästra sidan men funkar oki på andra ställen (ibland mkt hård localism dock- Be ware!). Bäst under vintern, statistiskt sätt iaf. Men fan vet asså, jag har varit där tre ggr i år (feb, apr/maj & sept) och det var lite wacky faktisk. Fick dock massa surf alla ggr så det mesta funkar nog där.
-
hur stora är monstervågorna då? bryter de cleant?
shajt du verkar ha det bra. reser alltid, sydafrika med å grejer…
-
Många meter blir det, hur många är svårt att säga. Jag har aldrig sett “the Giants” där med egna ögon då jag aldrig surfat La Santa. Lavareven är skoningslösa på Lanza så jag håller mig mest till de beachbreakes som finns. Har dock kompisar från bl.a. Brasilien som surfat sedan dagisåldern och verkligen rippar fett. De är bofasta på Lanza sedan många år tbx och hur nöjda som hellst med surfläget så det säger väll allt, eller?!
-
justyna?
hur är kiteandet där?
blåser det så att man kan kitea stora vågor?
vilken årstid isåfall? hur är lanza annars, mycket party, hur stor befolkning osv?
gustav
-
Jupp, It’s me!
Tja du, svårt att svara på det där. Jag är ju inget kiteproffs å kräver således inte lika mkt av ett ställe som jag antar att en snubbe på din nivå gör. Det jag hört från “Tha Locals” är att det är minst lika bra som Fuerte. Kanske bättre då det är betydligt mindre folk. Har en kompis, Gonzaq, som tillsammans med en annan snubbe äger “Sefon Surfboards”. De tillverkar både kite å surfbrädor som de bl.a. levererar till en butik på Fuerte så de har varit där multum med gånger. Enligt dem är Fuerte i jämförelse med Lanza rätt överskattat. Förhållandena är väl i stort sätt lika men Lanza vinner enligt Gonz m.fl. på att det är glesare bland kitarna å att stämningen är softare.
Vet inte alls hur många som bor på Lanza. Vill man parta finns typiska turiststråk som Puerto del Carmen att tillgå. Annars finns det ju små barer å klubbar överallt, inte minnst i Arrecife(huvudstaden), som inte är så “turistiga”. Om allt klaffar med flytten kommer jag att bo i en liten by kallad Calete de Farmara. Verkligen ett pytteställe men det ligger precis vid en juste surfstrand å massa soft surffolk bor där. Sedan är ju ön inte så stor så har man bara bil är det inga problem att ta sig runt.
Kommer du ner så hör av dig. Alltid kul att snylta lite tips av dem som är grymmare än man själv är
Logga in för att svara.