Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hur styr ni med foils+bom?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2005 vid 16:21

Svar till:

Ord har ett eget liv så oavsätt vad som man tycker eller inte tycker om betydelsen för ett ord så är det anvädaren i slutändan som reglerar vad ordet betyder!
    I Skåne betyder ordet grina = skratta och inget annat. Steffo är till för alla fattar man inte är det bara att fråga.

[/ QUOTE ]

Så är det inte alls. Du har helt fel.

• patrikol

Medlem
    22 mars, 2005 vid 18:43

Anonym och inte ett rätt vad ovanligt!

• anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2005 vid 19:14

Svar till:

Anonym och inte ett rätt vad ovanligt!

[/ QUOTE ]

Ähh, rörde om i syltburken lite bara. No hard feelings.

• martent

Medlem
    22 mars, 2005 vid 19:17

Går det att hoppa lika högt med en foil som med en tubkite?Är det ingen som har någoon bild på nån som hoppar riktigt högt med en foil?

• patrikol

Medlem
    22 mars, 2005 vid 20:06

He He ja det är ju inte fel lita tjabb skall vi ha ibland! smile.gif

• cortex

Medlem
    22 mars, 2005 vid 21:08

Svar till:

Går det att hoppa lika högt med en foil som med en tubkite?Är det ingen som har någoon bild på nån som hoppar riktigt högt med en foil?

[/ QUOTE ]

Japp, kolla på Flysurfer.de ligger mängder med bilder + filmklipp på en massa höga hopp.

Kan ju bidra med ett av dem så du slipper leta. smirk.gif

Åkare: Sebastian Bubmann
    Spot: Las Dunas Tarifa Oktober 2004
    Kite: Extacy 7

Argh, filen var för stor, kolla på:

http://www.flysurfer.se/media/extacy_action.gif

Högt nog? grin.gif

/Kaj(Tech)

• curry

Medlem
    22 mars, 2005 vid 21:18

Walle!!!!!!!!
    är det inte tid för den där extravaganza-foilfilmen du snackade om? grin.gif

• martent

Medlem
    22 mars, 2005 vid 22:40

jo det var högt!! smile.gif

• nic

Medlem
    22 mars, 2005 vid 22:58

Svar till:

Fast som året-runt kite (dvs även på vatten) är ju inte Frenzy direkt optimal.

[/ QUOTE ]

Frenzyn är en året runt kite (på land och snö) fast för min del är den det vassaste man kan ha på snö. Inga halvmesyrer. grin.gif

Och det finns naturligtvis en anledning till att den dominerar även kvantitetsmässigt. Ozone har bara 3 sponsrade teamåkare på snö vad jag vet.

Nu åker jag till Hardangervidda så hej på er.

nic

• mrmille

Medlem
    22 mars, 2005 vid 23:02

Svar till:

[/ QUOTE ]

Jo, min flickvän kan intyga, det var hon som fick skrapa ihop mig med en svamp när jag landat.

Det där beror ju lite på aspect ration också. En foil med 3 i AR kommer man oftast inte så högt med, inte vid en jämförelse med en som har 5.5 iaf. Den Projicerade ytan är så pass stor så det påverkar mer än man tror.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hur styr ni med foils+bom?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.