Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur tänkte jag nu?

• Hur tänkte jag nu?

Publicerad av djevulen på 11 augusti, 2011 vid 14:45

Satt precis och läste på kiteforum.com om hur folk å fä har tabbat sig när de kitat,,många sjuka historier,

vad e din ”hur tänkte jag nu?” historia?

Själv var jag ute och körde på snön vid Torslanda golfbana och fick hjärnsläpp när det helt plötsligt dök upp en stolpe i vägen,,undra vilken sida man ska ta,höger eller vänster? det slutade med att jag drog rätt in i stolpen,,,

eddman svarade 13 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • acemattias

Medlem
    11 augusti, 2011 vid 14:54

Jag spillde jäger på en kompis och tänkte, oj fan, bäst att slå först.:tongue:

• larssa

Medlem
    11 augusti, 2011 vid 15:51

Jag gjorde detsamma fast i en sten utanför LA. Skulle höjda ovanför, men lyckades inte riktigt

• regfellow

Medlem
    11 augusti, 2011 vid 16:07

Läste om en kille som fäste kiten i en hund när han självlandade och såg sen hunden komma flygande när kiten startat igen…

Själv körde jag en repa på 100m i gisslövs hammar rakt in där vågorna bryter, blev spolad av 3-4 st 2m brytande vågor, slog i låret i en sten, drog QR, kröp i land, packade ihop, åkte hem… fet lårkaka och haltade i 3 veckor…

• djevulen

Medlem
    11 augusti, 2011 vid 18:07
    Larssa;665296 wrote:
    Jag gjorde detsamma fast i en sten utanför LA. Skulle höjda ovanför, men lyckades inte riktigt

kommer du ihåg när vi tömde stranden på Fuerte,,,man ska inte kraschlanda UPPE på stranden

• danger

Medlem
    16 augusti, 2011 vid 17:56

Denna killen har nog ett och annat att delge i denna fråga:

http://www.trutv.com/video/most-shocking/kamikaze-kite-surfer.html

• larssa

Medlem
    16 augusti, 2011 vid 18:09
    djevulen;665313 wrote:
    kommer du ihåg när vi tömde stranden på Fuerte,,,man ska inte kraschlanda UPPE på stranden

Ha ha ha!
    Ja newbies som startar 2m från land i pålandsvind o shorebreak kan aldrig gå bra 😉
    Kommer ihåg en påle som var nära att bli påsatt av en kite också på land =)

Gäst
    16 augusti, 2011 vid 18:36

Vi höll på att lära oss att ta höjd, vattnet hade format stranden som en ”halvö”.
    Kompisen stod där ute på ”halvön” när jag kom och funderade på om jag skulle våga hoppa över landtungan ner i vattnet på andra sidan eller om jag bara skulle kliva ur stropparna lite snyggt…… jag hamnade kan man säga mellan två beslut och landade på sidan.
    Våtdräkten slets upp när jag släpades över landtungan och ner i vattnet på andra sidan, den fina sanden polerade skinnet i röven så att det var som våtslipat…(vilket det ju faktiskt var)

• djevulen

Medlem
    28 augusti, 2011 vid 16:24

veckans loftning,,,aj som f-n
    http://www.wimp.com/snowkiteliftoff/

• rrd_z

Medlem
    28 augusti, 2011 vid 16:50

@djevulen 667652 wrote:

veckans loftning,,,aj som f-n
    http://www.wimp.com/snowkiteliftoff/[/QUOTE

Fy i helvete , lagom skakis efter den åkturen ! =):ooo:

• bigmomma

Medlem
    29 augusti, 2011 vid 12:46
    Larssa;665982 wrote:
    Ha ha ha!
    Ja newbies som startar 2m från land i pålandsvind o shorebreak kan aldrig gå bra 😉

Been there, done that.

I går låg man på sjukan 4h i Varberg. Körde max speed in på ett grunt område för att jag inte klarade ta höjd tillräckligt så brädan fastnade i botten. Fick tag på en lina som skar sig ned till benet i vänstra pekfingret samt fick en fraktur på högra foten. Pain.

• eddman

Medlem
    29 augusti, 2011 vid 12:47

ojojoj, finns så mkt att ta av…

frankrike i juni 2011 (Leucate), vindar som pendlar mellan 12-20 m/s (mistralen kan vara lite lätt byigt ibland…)

första dagen med hård vind, tänkte nästan skita i det, det minsta jag hade var min sjua…men fullt av fransoser som var ute o körde så jag ville inte vara sämre… tänkte att jag tar det lite lugnt i början…inte prova några nya tricks.

efter ca en halvtimmes körning började jag känna mig säker o hade satt några tricks så jag tänkte göra en lite frontroll med grab o vända samtidigt (frontloop). sen precis när jag poppade så kom en sjuuuk vindby o drog upp/framåt mig kanske en fem meter, jag hamnade halvägs i rotationen o tappade kontrollen helt o loopade kiten några gånger mitt i vindfönstret. landade på vänstra sidan med höger fot ur stroppen och slåg i hälen i brädan. ingen mer surf den veckan…

…finns en del försök på ruben lenten-kiteloops som har gått snett med men har inget på film tyvärr

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur tänkte jag nu?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.