Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur tar man höjd???
-
Hur tar man höjd???
Publicerad av d_dude på 10 augusti, 2001 vid 22:30Var ute på vänern (svalnäs bad) idag och körde med kiten men jag hamna på stranden hela tiden… Tacksam för tips om hur man tar höjd… 🙂
Kite or die!!! / D_dude
anonym-anvandare svarade 23 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Innan du gör TT-brädor är ett bra tips att veta vilken del av brädan man använder för att ta uppvind. Använd kanten mest, fenorna är mer med som stabilisatorer.
Dundra på!
/Peps -
jag kör med en vanlig bräda från peter lynn 3fenor 215 cm lång m.m den är inte lika lätt att kanta med, lite för runda hörn… provade dock med en wakeboard för ett tag sen, det kändes nästan lättare att få höjd med…
Kite or die!!! / D_dude
-
köp en airblast då kan du inte misslyckas hur fan än du gör du kan kryssa bara genom att ligga i vattnet, ta en planka eller vad som helst.. 😉
-
Lägg av nu! Jag gillar också airblasten men du kan kryssa utan bräda med vilken kite som helst. Har kört Slingshot, Wipika, Windtech, Cabrinha, Naish och något mer. Alla har sina nackdelar och fördelar, men det som verkligen räknas är hur mycket du kör.
Dundra på!
/Peps -
Vaddå kryssa utan bräda?! Själv tycker jag man driver 5 knop med vinden hur man än bär sig åt när man hamnat i vattnet. Ge gärna ett tips!
-
Att kryssa utan bräda används när man kör utan leash (bräda i huvet för många gånger). Du använder kroppen och en arm för att gå uppvind sakta.
Puss & kram
Peps -
ut med armen bara, går bara med fyra linors drakar med hög AR, lägg draken nära vattnet, nära vindögat i den riktnig du skall…
Logga in för att svara.