Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur var dagens vindsurf?

• Hur var dagens vindsurf?

Publicerad av anonym-anvandare på 23 september, 2001 vid 16:29

Rapport från dagens,Söndag, vindsurf tack!

Hur blev trippen till rullsand?
    Någon som seglade Väddö?

Seglade själv underriggad på insjö då jag köpte prognosen om ökande vind under em. Men den ökade aldrig…….. Men med ett större segelval hade dock dagen bjudit på bra mycket mera planing……….argh?#!

/Nyfiken

jonasengstedt svarade 23 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    23 september, 2001 vid 16:50

torö ( ej stenstrand ) vind kom sent, c:a 16.30, då från ungefär 4-6 m/s till
    8-11 m/s NO. Provade polarns 9.0 först och blev uppenbarligen tok riggad =/
    men bytte till 6.0
    sol hela dagen
    Betyg: Kalas

no

• fjant

Medlem
    23 september, 2001 vid 17:18

Näsby Park, 11.30 till ca.16:00
    Började med 9,2 men bytte snabbt till 7,3. Jag fick till och med gå ner till 6,3. Hade dock lite problem med brädan, men det var fina förfållanden! Massor med folk, fin vind!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 september, 2001 vid 18:20

Näsby park 16-19 MKT bra vind. Precis som man önskar. Körde med ett 5.9 segel, har inget annat, det var något för litet. Massor med folk minst 15 pers. Man blir så glad av att se så många.
    Vid 18 tiden fick brorsan köra men det blåste väl så mycket medan jag körde så riggen hade lossnat lite. Bommen lossnade helt medan han var ute, fick hjälp av en snäll kollega– “dagens fena” till dig!

Enda problemet med dagen var att jag inte har orkat lära mig selen ordentligt ännu, satte bommen högt från start, kunde inte haka i och körde med bara armarna i en timme. Pain imorgon…

Någon som vet hur mycket det blåste vid Näsby park idag?

Hanna

• fjant

Medlem
    23 september, 2001 vid 18:37

Nja, jag hade inget mätinstumment, men det blåste en bit över 10 i vindstråken. Som sagt, mycket bra vind, å kul med mycket folk!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 september, 2001 vid 18:49

Seglade väddö! Grymt stort, rak pålandsvind svårt att ta sig ut rill revet.
    runt kl1500 kom det ordenligt med vind. fullt tryck i 5,3:an,
    6 st seglare där och vi körde tills det mörkna.
    Häls F Boman

• anonym-anvandare

Medlem
    23 september, 2001 vid 19:14

Rullsand: 15 seglare, 4.7-6.0 beroende på kroppsvikt och hyfsade vågor på 1-1,5 m. Inget regn och helt enkelt en kanondag!
    /Seasurf

• Johan!!

Gäst
    23 september, 2001 vid 19:15

6,0an för mig också, fast på baggen. Det var riktigt fint!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 september, 2001 vid 19:38

Om inte vinden ökade där du var så var du på helt fel ställe. Ålands hav = kuling 14+.

• jonasengstedt

Medlem
    23 september, 2001 vid 21:38

Mälarenn nere vid s.tälje blåste det 14 i byarna, stadig vind på 12. Passerade dock i kölbåt vid detta tillfälle vilket jag just nu bittert ångrar…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur var dagens vindsurf?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.