Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur var det i Stockholm ida?
-
Hur var det i Stockholm ida?
Publicerad av anonym-anvandare på 29 augusti, 2005 vid 17:32Själv var jag på fituna mellan 10-16 och fick bra segling dock vred det över till väst och blev skit klockan 3, vred det tillbaka sen och blev bra för såg att det var många påväg dit. Själv fick jag stå 2 timmar i kö utan anledning så kunde ju ha stanat om det hade vridit tillbaka.
micke
mexi_ svarade 19 år, 2 månader sedan 14 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Torö levererade rätt ok förhållande på morgonen men senare var det för mycket syd (onshore). Det blev 5,0 för min del och sen freestyle i kärringviken. Det kommer en annorlunda men GRYM film snart. Jag filmade massor.
-
Seglade Torö på morgonen och körde crossbana. Dock ganska ok. Vred dessvärre upp på nära “dead-onshore” senare på dagen. Åkte hem ett tag och jobbade och stog 16.00 ute på Björkvik och fick en timme 4.7. Måste tillstå att Björkvik som säkerligen rankas till en av de mindre tilltalande spotsen faktiskt inte var så stökigt som jag mindes och hade ganska skoj. Men det är ju kul det här med windsurfing. Vågar knappt berätta för “vanliga” människor hur man åker runt hämningslöst med Båtplussen som guide!? Tur att det finns andra sektmedlemmar att dela åkomman med.
-
Var på väg mot Fituna och ev Torö, vi stack 12.10 följaktligen fastnade vi strax norr om Vårby på E4. Satt där i nästan 4 timmar. På hemvägen åkte vi förbi Sätrastrandsbadet och fick faktiskt mycket bra surf i den hårda västliga vinden som faktiskt var ngt mindre byig än den brukar vara på detta ställe.Jag var dock mycket kraftigt överriggad stundvis med 6,7. Prövar nog samma ställe i morgon fm, bor ju nära. MVH Klas
-
Jag hade eftermiddagen uppbokad men gjorde ändå en kort gerilla attack ut till björkvik. Drog ut på vattnet kl. 10 och riggade ner vid 12. Jag körde 5,0 m2 på 104 liter och det funkade bra. När det var dags att plocka ihop vid 12-snåret så var man lite överriggad med 5,0 . Som vanligt var det puckelpist, men torö var för långt att åka när man var upptagen på em.
-
fick lite 5,3 freestyle på erstaviken, satte min första vulcano. riktigt mycket lättare med så litet segel.synd att jag inte hade tid att åka nånstans bättre för jag tror jag missar imorgon helt
-
Tog fritt på em – och fastnade förstås kl 12.40 strax norr om Vårby (precis som du, Klas!) i köerna på väg mot Södertälje (där jag skulle hämta grejorna). Och när det lossnade 16.30 verkade inte Fituna så lovande (vinden hade vridit mot väst) och eftersom det var brådis drog jag till Farstanäs – som ju är ett av de få alternativen på VSV-V. Och där gick det hur bra som helst (jag var överriggad med 6.0)! Körde från 17.30 ända tills det mörknade 20.30 (då vinden tilltagit och bara tycktes öka).
-
Körde på närmsta hemspoten Rasta. Ganska byigt som vanligt på Mälaren men körde på 5.0 mellan 15:30 och 20:00.
-
Hade tänkt att sticka från jobbet efter lunch, men när jag kom dit på morgonen fick jag höra att jag hade jääävligt mycket att göra, så jag kom inte iväg förrän vid femtiden. Drog till Viggbyholm nära Näsby Park och körde ensam i två timmar med stundtals toköverriggad 6.2. Sjukt byigt och choppigt. Drog hem när övre rutan i seglet knappt fanns längre…
-
När jag hade riggat klart vid Björkvik 17.30 hade alla slutat surfa eftersom vinden mojnade, mer än hälften åkte hem. En del hade iofs surfat i flera timmar.
Men några hundra meter ut brallade det ganska bra, tror att vinden vred lite och udden släckte längs stranden. Och efter 30 minuter ökade vinden igen, tror alla som var kvar hoppade i vattnet igen och de sista klev inte ur förrän solen hade gått ner, vi var nog fem kvar ända till slutet.–S
-
Jag hade nå’ra timmars riktigt bra surf på Torö på eftermiddagen, körde 5.4 med 85-liters våg men 4.7 hade nog varit bättre stundtals. Lite senare på em dog det lite tyvärr, då hade man behövt en 100-liters istället.
Jag drog vid 17.30, kom vinden tillbaka se’n eller?
Irie Man
-
Jag var vid görvälnsbadet mellan kl 5 o solnedgång, hade stundvis mer drag än en fiskeklubb… körde 6.0 o det var bra tryck en bit ut i “kanalen”, lite byig mälarvind, men lätt planing. 10 – 15 pers på vattnet o jag fick årets bästa kväll, säger kanske inte så mycket men jag e sjukt nöjd o kan leva på det här ett tag… tills nästa gång…
varmt i luften, varmt i vattnet o fullt ös. hehe…
/Martin -
Dalarö levererade verkligen igår.
Kom ut efter 15 och körde 4,7 + vågis ett tag, men bytte bräda till freestylen, mest för att det är en sån man skall köra just där. Det var även någon som åkte 4,0 hörde jag. Vinden droppadde en del mot kvällen, och då fick man köra 5,8 + freestyle, även det kändes bra efter 4,7.Johan
-
Björkvik var verkligen kanon. Körde 5.7 mellan 15-17 och hade tokdrag….många körde 4.5…….Körde shorty i solen och hade det kanon, satt med ett leende i soffan hela kvällen!
Logga in för att svara.