Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur var Gislövshammar igår (lör)??
-
Har alla koll på reglerna ökar mängden sunt förnuft avsevärt på vattnet och det blir roligare för alla! 🙂
-
Jag förtydligade mitt inlägg en aning.
Självklart har man inte rätt till vågen om man droppar in i lovart. Men håller man sig ur vägen (om personen med rätt till vågen höjdar etc.) så kan man ju rida den biten som blir ledig.
Om folk har någotsånär koll på reglerna så blir det mycket lättare med förnuftet…
Vad gäller hopp så är det väl så att man skall se till att man har såpass mycket plats neråt i vind att det inte är några problem?
-
Oregistrerad
Gäst5 juni, 2007 vid 13:42@S66 388371 wrote:
Ni måste ju skoja när ni tar det här med regler på blodigt allvar, om vem som har rätt till vågen, “plocka den”…ärligt talat grabbar, vi har inte många bra vågdagar i Sverige och de klart att alla vill ta vara på dom.
Alla råkar ha vetat om denna dagen och det va mkt folk på brytet, kanske upp till 50 man samtidigt på vattnet som ville ha en våg och dra några svängar på. Men man kan ju inte begära att alla ska behöva sitta o läsa regler för att ut o njuta lite i böljorna.
Det finns ju en del oskrivna regler för hur det ska funka men det känns lite overkill o bruka dom med 1,5m vågor och sunkdrag i 5,0…dessutom med en våg som levererar 1 cutback. Kan väl förstå om ni hade pratat om Hookipa eller nåt annat radikalt ställe när det är stort och en hel del fara inblandat för att droppa in, där kan det ju vara förståligt att använda sig av line-up och företräde.Vanligt hyffs o sunt förnuft tycker jag gäller, då blir allting kalas och roligt!
WORD!!!
-
@S66 388517 wrote:
Basse, hade du skitit i reglerna och haft lite sunt förnuft så hade jag sluppit bli livrädd när du kom i ett ngt okontrollerat bakåtförsök och landade halvmeter ifrån mig….haha!! Skojar bara! De e lugnt broder…
men hade de varit 3 m/s mer vind så hade jag varit fucked up!
Oftast e de ju inte vågridningen som är farlig dessa dagarna utan hoppen, speciellt om man får lite luft och forserar mkt i sidled.😀
-
@Ola_P 388538 wrote:
Vad gäller hopp så är det väl så att man skall se till att man har såpass mycket plats neråt i vind att det inte är några problem?
Det största problemet är väl att man inte ser om det ligger folk och simmar bakom vågen. De som seglar ser man ju och kan hålla undan från.
-
Oregistrerad
Gäst5 juni, 2007 vid 16:16Havet är stort så varför trängas?
-
Oregistrerad
Gäst7 juni, 2007 vid 11:53Detta fall måste väll vara ett solklart “RÖTTKORT”?
http://content.surfersparadise.nu/build/Team%2006/Images/staffan/staffan_4_L.jpg
-
@Oregistrerad 388912 wrote:
Detta fall måste väll vara ett solklart “RÖTTKORT”?
http://content.surfersparadise.nu/build/Team%2006/Images/staffan/staffan_4_L.jpg
Lite lurigt läge. Vågsurfaren ligger ner i vind jfrt med vindsurfaren. Frågan är vem som var först på vågen. Ser ut som vågsurfaren har droppat in på vågen framför vindsurfaren, som red vågen upp i vind och måste avbryta… Rött kort på vågsurfaren isåfall.
-
Ska de gå åt 2 sidor till o tjaffsa om sånt här??? Om alla bara plockar dom vågor som dom vill ha/kommer över/orkar o hinner, så gör man upp på stranden efteråt om de uppkommit nåra oklarheter.
-
Man bör alltså köra med skydd och en lättillgänglig hård kolförlängare när man seglar på samma break som dig Ila? 😉
-
@Ola_P 388980 wrote:
Man bör alltså köra med skydd och en lättillgänglig hård kolförlängare när man seglar på samma break som dig Ila? 😉
Skydd tycker dom ju att man ska köra med vad man än sysslar me nuförtiden. Men ja gillar o leva på kanten o kör utan, vad ja än utövar. Men ska man få köra vågor så är de nog bara till o ta för sej. Är man en trevlig, snäll regelryttare (sissy) blir de inte mkt åka av. De gäller ju föresten de mesta här i livet. O visst e en fin våg lätt värt o ta lite nävhyttningar o glåpord för, kanske t o m en färlängar fäktning så länge man slipper få den i bakhuvet!
-
Perfekt, då vet man vem man ska sno vågor av i fortsättningen! 🙂
-
@surfslusken 388995 wrote:
så länge man slipper få den i bakhuvet!
Jag kan på rak arm komma på fler ställen man helst slipper att få den, men det beror kanske på hur man är lagd…
-
FNG;388001 wrote:Någon här som var i Gislövshammar igår och kan rapportera om förhållandena?
För att gå tillbaka till vad tråden egentligen handlade om så vill jag nu uppmärksamma en liten trailer från dagen. Här får ni se hur förhållandena var.
Jag ska klippa ihop hela filmen inom kort, det finns rätt fina grejor i den.Men…..vi börjar med trailern:
Logga in för att svara.