Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur var Onsdagen?
-
Hur var Onsdagen?
Publicerad av steffo på 12 juli, 2001 vid 07:14Vi seglade 4,7 på Fituna hela eftermiddagen och det rockade! Någon som var på Torö eller vid någon annan bra spot?
/Steffo
anonym-anvandare svarade 23 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Det kördes 5.4 på Dalarö på em och sedan kom regnet med bleke en stund vid 17:30-18:30 men sedan kom det igång igen.
Kom inte ifrån jobbet föränn kl 17:00 så en annan fick nöja sig med 2 timmar 6.3 segling från 19:00 vilket dock var skapligt.
Hörde på em att det rockade på Fituna, men valde Dalarö för att det är närmare, sen som man var. Skar upp hälen då jag gick ur vattnet på nåt vasst
så det finns risk att man får sitta och “fota” boysen på Torö i em då man tagit ledigt. Eller så får man se om silvertejp kan hjälpa en
lite grann……:-))
/Krille -
Rapport från Halmstad från våra tappra insjöseglande Stockholmare Jimmy och Conny som ligger och tränar där på sina fetingbrädor inför SWT i helgen:
“…det är helt sjukt…jag såg inte Connys mast ens en gång mellan vågorna….de kan ju inte köra race i det här eller??? hur f-n ska man kunna se bojarna?!…jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv….jag trodde jag skulle flyga till månen…”🙂
Fakta:
10-15 m/s SW, 1-3 m våghöjd -
Aha!
Den berömda Steffo var i Fituna igår….vem är du?…vad har du för prylar?….jag var också där men har ingen aning om hur du ser ut?
-
Ryktena går att Steffo är en skummis. Han ska vad jag ha hört mest smyga omkring bland surfbilar med ett stort buskigt lösskägg. Han letar ständigt efter snaskiga hiostorier om prylar och surfare som han kan vika ut på nätet. Att han ibland ska ha synts på vattnet är bara ett tecken på att han försöker smälta in i surfmiljön utan att någon ska lägga märke till honom.
En sommar ska han åkt runt i Europa i ett maströr utan att nån märkte mer än att det var trögt att skjuta in masterna.Konfen ska han ha startat mest för att hjälp till att sprida rykten där alla siffror har dubblats.
Tex att det nu finns brädor som är en meter breda. Fattar ju vem som hellst att det bara är ett rykte som har fått smaka på dubbeleffekten.
Dubbla framåtloopar, hörs på namnet att det är falskt. Det är till och med omöjligt att våga sig på en enkel frammåt, det vet ju alla.VEM ÄR HAN?
TA AV DIG MASKEN STEFFO! -
Jag körde 5,4 på Dalarö igår som tidigare nämts, kan bara tillägga att det bitvis handlade om sk “ap-överrigad 5,4:a”
Det var en som körde på 4,9./Johan
-
Jag var också på Fituna, från ca 9.30-straxt efter 14.00 då jag vricka foten
utav bara helvete. Körde 5,25 (totalt överriggad emellanåt), jag tog inte med mej mindre p.g.a prognosen.(ta ALLTID med ALLA segel). -
5,3-5,7 segling i Kapellskär, Otroligt stampigt och stutsigt men bättre längre ut, vinden vred mot syd och ökade mot eftermiddagen.
Smurfa på -
Uppsala-crew körde 5,3 hela eftermiddagen vid Skarholmen på Ekoln. På kvällen kom onda åskmoln och ett par av gubbsen tänkte: “nu j-vlar blir det galen krydda” – och det blev det i 5 min, därefter klassisk bleke, Felle fick simma 500 m med grejerna. Men vad gör det när vattnet är runt 25 grader och man seglar med shorty i Sverige?! Idag laddades det lika bra, jag satte min första vulcan innan jag var tvungen att åka till jobbet, men det är en dag i morgon oxå… 🙂
Bilder tagna på vattnet från 29/6 finns på http://surf.to/mvs
Rock on,
Poppo -
Sug på den här karamellen! Björkvik ca 16 m/s 4,2-4,7/
Ha
Logga in för att svara.