Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur var rean på Skidsport?

  • poppo

    Medlem
    4 september, 2004 vid 08:38

    yo boys. var man handlar i sverige är väl av mindre betydelse, min poäng var bara att jag vill ha våra shopar kvar i landet. sen att en del av er inte fattade att styrets grej med tampen bara var ett exempel draget till sin spets är ju en annan sak. behöver man grejerna snabbt är våra lokala shopar oumbärliga!

    och jag tror fler än mig vill kunna kolla runt i en shop och klämma på alla grejer och i en del fall även kunna testa grejerna innan man köper? och om det blir dags för reklamation ska vi inte prata om alternativen…

    sen vet jag att en del bara bryr sig om ifall de kan spara 50 spänn eller inte (oavsett väntetider, fraktproblem, “grisen i säcken-effekten” och långsiktiga effekter på marknaden (våra shopar försvinner)) och det är ju faktiskt helt upp till var och en var man handlar. ville bara ge min syn på saken!

    let’s go surfing!

  • olandersson

    Medlem
    4 september, 2004 vid 08:51

    Alternativet för alla snålgökar är ju att flytta ner Tyskland, där ni kommer att passa in bättre i samhället.

    Det gäller även er som ringer och säger att ni ska köpa grejor och man fixar gratis frakt osv. Sedan hör ni inte ens av er. Utan när man till slut får tag personen, säger att “jag skippar nog brädan”.

    Skärp till er och gynna våra butiker för helvete

    Hälsn. Henrik Olandersson S65

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2004 vid 15:41

    Eller skaffa spons wink.gif, och sälja allting för inköps pris varje år…. då går det ju runt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2004 vid 16:30

    Köp två och betala för en så har man alltid en joint i reserv! Varför gynna affärerna i Sverige när man kan handla mycket billigare i Tyskland!

  • styret

    Medlem
    4 september, 2004 vid 16:35

    och fortfarande. årets prylar håller samma pris i sverige som i tyskland, ibland tillomed billigare.

    och man vill väl inte åka runt med gammalt fjolårsjunk i bilen? wink.gif

  • olandersson

    Medlem
    4 september, 2004 vid 16:42

    Jag kan säga att det är inte många “sponsrade” killar i Sverige som går runt på att köpa och sälja utrustningen.

  • big_jeppe

    Medlem
    4 september, 2004 vid 20:33

    Var och en får väll stötta den handlare som man gillar bäst. Jag har stöttat de svenska handlarna 1996-2003 trots att de inte gjort mycket för att förtjäna detta. Servicen och konkurrensen är ju ofta obefintlig (det finns dock några få som ger OK service). Säsongen 2003 och 2004 tror jag att jag sparat ca 7000 kr på att handla i Tyskland, så det där med 50 spänn vet jag inte riktigt. “Grisen i säcken”- effekter är jag också tveksam till. Innan du handlar läser du recensioner i tidningar och forum, men du vet inte säkert förräns du seglat prylarna själv ett par gånger,detta ändras inte av var man handlar. Transportskador eller reklamationer har jag inte haft några, men där kan jag möjligtvis hålla med.

    Om ni andra håller igång de svenska surfshoparna med era sparpengar (a la konstgjord andning) så kan jag handla hos Werner Keppler och åka till Gran Canaria eller Fuerte Ventura för pengarna jag sparar.

    Äntligen konkurrens och prispress!

  • styret

    Medlem
    4 september, 2004 vid 21:06

    vad ahr du då köpt för grejer och för vilka priser?

  • big_jeppe

    Medlem
    4 september, 2004 vid 21:47

    Jag har köpt det som du kallar fjolårjunk 😉 . Det duger bra till mig som bara kör freeride ca 20 gånger per säsong.

    JP freeride carve 2003 104 l 7000 kr (inklusive frakt) inköpt maj 2004, skulle nog ha kostat 9000 kr i sverige

    Mast 460 North Sails XC, 50% kol, 1500 kr. Jag tror att en 50% mast kostar minst 2500 kr hemma.

    Segel Gaastra Matrix 2003 6,0 m2 och 7,5 m2 2500 kr/st ,inköpta september 2003 och maj 2004. Segel i sverige kostar ofta 4000-5000 för årets grejor, sedan drar man av 500-700 kr när man har REA.

    OK, jag vet att Gaastra inte har samma höga prestige i märket som Neil Pryde, men jag tycker inte att jag märker någon jätteskillnad.

    7000 kanske var lite högt räknat, om jag säger 5000-6000 så har jag inte ljugit i alla fall. Men det är mer än 50 kr.

    Jag köper gärna fjolårsjunk, jag tror att förändringen från år till år är ganska liten. Jag vill inte köpa begagnat och jag skulle aldrig köpa något som var 5 år gammalt, men nytt fjolårsjunk är inga problem.

  • voodoo

    Medlem
    4 september, 2004 vid 22:14

    man seglar MYCKET bättre på sprillans nytt, men då är det senaste ett måste wink.gif

  • styret

    Medlem
    4 september, 2004 vid 22:24

    som sagt, tyskland har en helt annan (läs toklåg) momssats på fjolårsprylar än vad dom ghar i sverige. alltså knappast något handlarna kan styra över. vidhålle att det är jävligt strongt av sveriges lilla marknad att hålla samma priser på nya prylar som världens största ws-marknad, Tyskland. men nu svamlar jag rätt mycke, det örjar lbi sent.

    förstår inte vad du menar med konstgjord andning eftersom ws-butikerna väl säljer mer än tidigare.

    vodo. självklart seglar man mycket bättre på sprojlans nya grejer… hehe smile.gif det är därför min freestylebräda är sen 99. men så seglar jag ju iofs osm en kratta också.

  • herodude

    Medlem
    4 september, 2004 vid 22:31

    det är mycket billigare i tyskland men för fan vad gör ni om sömmarna börjar släppa efter första vändan???

    det är inte så mycket billigare på nya grejjer som ni sa å när jag köper nya saker så vill jag fan ha det nyaste för ajg kommer inte precis kränga grejjerna nästa år, men det är väll upp till var och en vart ni vill köpa grejjer men jag tycker absolut inte man ska klaga på t.ex. sp å skid sport för de har jue en helt annan service de är skit trevliga på sp när jag kommer in, eller nästan alla iaf. laugh.gif å då betalar jag gärna det lilla extra för att stödja dem, när de t.ex. trycker upp feta färgblaskor tre gånger om året och så…

  • herodude

    Medlem
    4 september, 2004 vid 22:48

    var det halva priset på ALLA neilpryde dräkter???

  • dude

    Medlem
    5 september, 2004 vid 06:11

    Rean var på series 2000- och 3000-dräkter. 800 kr resp 1000 kr blev priset för kort- resp långärmad våtdräkt. riktigt bra pris om det fanns något i din storlek. många tjejvåtdräkter i storlek 36 fanns t ex kvar.

  • herodude

    Medlem
    5 september, 2004 vid 12:17

    aah fan också att man inte var lite tidigare ut för en kortarmad 3000 hade varit perfa.. :S

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur var rean på Skidsport?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.