Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur vet man om man är överriggad?

• tropic

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 10:38

Om ni undrar hur det kunde blåsa så mycket igår beror det på att jag är på västkusten i Norge =)

• cobainwindsurfer

Medlem
    29 september, 2016 vid 15:46

Äckligt överriggad igår med 7,4 då mitt gamla mindre segel pajat då jag lånat ut det. Like, thanks, dude! Brädan gick upp i vind trots att mastfoten var längst fram i skåran sen får man den där konstiga känslan i seglet: vinden passerade seglet så snabbt att det inte går att skota in, men det håller motstånd o sitt konstanta läge tills det minskar något så faller man bakåt i vattnet. Gick inte få fart i grejerna ibland. Efter flera försök fick jag tillslut ge upp o simma in skiten i en hamn för å komma iland en bit från utgångspunkten. Måste skaffa mindre trasor till nästa storm. Jag brukar köra överriggat men någonstans går gränsen. Vilken segelstorlek kör ni i 14m/s?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur vet man om man är överriggad?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.