Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur vill vi ha vårt steffo i framtiden?
-
F.A.Q. som tidigare noterat.
Sen tycker jag att “spotsen” borde uppdelas i Sverige och inte Sverige. Lite standarder över hur rubriken sätts i spots, säljes & köpes. Detta skulle göra det lättare att söka.Det gör inget att man skojar på seriösa frågor. Då håller de sig uppe i forumet och man slipper ändra eller svara med frågan “någon?” för att den ska vara kvar. Det är tråkigare när det konstant kommer in icke kite-rellaterat material som flyttar bort de seriösa eller oseriösa kite-inläggen.
Det anser jag men…
Vem fan e jag att komma (,) här och komma (,).Erik.
-
någonstans där man kan lägga in seriösa tester av utr. osv från privat personer så väl som butiktester.
F.A.Q låter som en bra ide, så basic-frågorna blir svarade en gång för alla.
Ett ställe för skitsnack där rövhåls kan hänga o där folk kan fråga om det blir tippen eller habo imorn o dylikt.http://www.kiteforum.com har rätt bra form, man hittar det man söker bra o får veta intresanta grejer utan allt för mycket BS.
good winds.
E
-
Har inte så stor koll på hur steffo är upplagt… har inte så stro koll på något alls egentligen… men skulle man inte kunna sätta ihop en lista om allmän vett och etikett om vilka regler som gäller på en kitespot och vad kan ska tänka på när man ska ut (tillsammans med FAQ kanske). Denna regellista kanske kunde skickas ut automatiskt till nyregistrerade.
?? -
En spotguide vore väl inte fel, något som hela steffo (själv är jag vindsurfare…) kan dra nytta av och bidra till.
En databas kopplad till en karta, sökbar på: vindriktningar, förhållanden (våg/platt etc), nybörjarvänlighet (plattvatten), tillgänglihet/launch (sten/sandstrand), bekvämligheter (kiosk/toa), kite/vindsurf (och surf?) osv. Dvs en stor del “fasta” egenskaper men även text såsom beskrivning av stället och vägbeskrivning. Länkar till vindmätare i närheten osv…
Av de kitehemsidor som finns verkar det finnas endel datanördar som kan knåpa ihop nått…. Jag lägger gärna tid på att mata in den info om spots som jag själv besitter.
Sen undrar jag varför alla i team rövhål har ljusblåa namn, borde de inte va bruna?
/adde
-
Svar till:
En spotguide vore väl inte fel, något som hela steffo (själv är jag vindsurfare…) kan dra nytta av och bidra till.
En databas kopplad till en karta, sökbar på: vindriktningar, förhållanden (våg/platt etc), nybörjarvänlighet (plattvatten), tillgänglihet/launch (sten/sandstrand), bekvämligheter (kiosk/toa), kite/vindsurf (och surf?) osv. Dvs en stor del “fasta” egenskaper men även text såsom beskrivning av stället och vägbeskrivning. Länkar till vindmätare i närheten osv…
Av de kitehemsidor som finns verkar det finnas endel datanördar som kan knåpa ihop nått…. Jag lägger gärna tid på att mata in den info om spots som jag själv besitter.
Sen undrar jag varför alla i team rövhål har ljusblåa namn, borde de inte va bruna?
/adde
[/ QUOTE ]
ja hade en bra spot guide en gång fast jake de snake har försnillat min server
-
Forum för skador/olyckor…?
Värkar ju vara ganska så vanligt..
MEN att bara dom som är inloggade kan se det..
Så att inte pressen kan se det förän dom loggat in sej… -
e det bara jag som tycker det här stället har börjat krylla av gamla vindsurfare???
-
Svar till:
e det bara jag som tycker det här stället har börjat krylla av gamla vindsurfare???
[/ QUOTE ]
Näää… de e inte bara du… Tror det har å göra med att det itne blåst ordentligt på ett jävla tag… ws forumet kryllar av kitare också…
Hoppsan, jag skulle visst skriva ett svenska arbete… hmm… -
Rambo. alla kan inte vara en finnig liten typ på 1.40.
-
Skapa ett sub-forum som heter “Kite olyckor”. Jag sträckläste en sida som heter “Kitemare” som innehöll mängder med olyckor. Så Jä-la spännande!!!!
Som nybörjare lärde jag mig mycket av att läsa om allt möjligt å omöjligt som kan hända. Nu, som medelåkare behöver jag dock bli påmind om att “tänka efter före” (foten i gips sen 5 veckor tbx!!) . Joa på Gotland -
En rubrik om hur man bygger?
Tille exempel brädor/drakar..
Även där förbättringar på säkerhetssystem och olika ritningar finns..
Bra ideé?
Verkar ju vara mer och mer som vill försöka sej på att bygga eget.. Och det finns väll dom som sitter inne med kundskapen… -
med den senaste vågen av otrevligheter här på steffo kan jag tänka mig att många slutar hänvisa folk till sidan… tycker att vi borde hålla en så pass bra kvalitet på forumet att det åtminstånde är representabelt.
mer som http://www.kiteforum.com o mindre som lunarstorm
(det känns nästan som om folk slutat prata kite…)good winds
E
Logga in för att svara.