Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › hurgada????
-
hurgada????
Publicerad av mattap på 25 oktober, 2004 vid 19:25Hallå! Planerar att dratill hurgada i jan/feb. Nån som kan tipsa om billig charter och vart man skall bo. Har läst om att Magawish skall vara bra, men det var rätt dyrt där jämfört med apollos alternativ. Ligger Apollos hotell långt från surf och surfcenter? Bussiga, ge mig lite bra tips om billiga och bra alt!
Mvh
Matsmattap svarade 20 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Bor man bara i centrala Hurughada kan man åka med någon av alla ”bussar” (=svarttaxi fast lagligt) för minimala pengar (typ 5 spänn tror jag). Så man behöver inte bo på något surfhotel.
Åkte ospecat dit med apollo för 2 år sedan, men dök mer än surfade…
Lycka till
/Jonas
-
Är det lätt att hitta billigt boende på plats? Vilken prisnivå snackar vi om?
-
tar nog inte med nåt, hyr på plats! har bokat 3:e feb nu på Giftun resort via Apollo, får hoppas det blåser lite iaf! Blir nog lite blandat dykning, surf och seriöst slappande! skulle ligga en surfcenter precis bredvid, nån som har efrarenhet av detta?
MVH
Mats -
Kring dec-jan har man som minst med vind i Hurghada.
Blåser 5,1-6,0 ”endast” varannan dag.http://www.pepito24.de/surf/spot/hurgada.shtml
Var själv just och betalade ett impuls köp – 1 v Hurghada 1499:-, landade på 1800:- med avboknings skydd, transfer och Visum.
PS.Dom har säkert upplyst om det där ni beställt resan.. Men jag säger det ändå:Tänk på att ni måste ha separat Visum. DS
-
Ang Visum!
Har bokat genom Apollo, detta gäller!
Egypten
Visum krävs. Visum för nordiska medborgare ingår i resans pris. Visumet tillhandahålles vid ankomst till flygplasten i Egypten. För övriga medborgare skall visum ansökas genom Egyptens konsulat, tel: 08-660 31 45 eller http://www.mfa.gov.eg -
Ja det är världens kaos cirka två timmars trängandes i köer för att få viumet.
-
visumet delades ut på planet för oss då jag reste med apollo för nån vecka ’sen.
-
Åter i kalla Sverige (vintern kom när jag va borta.. 10 minus i Umeå nu, brr)
1499:- åkte med Detur. Vi fick bo på ett **** hotel (Triton Empire)
Vattnet i Hurghada är just nu Betydligt varmare än vad div statistik fått mig att tro.
vattnet var 25-26 gradigt.(börjar bli kallare i luften så det börjar nog sjunka nu)
Luft temp 20-25. (dalande)Jag surfade 2 dagar av 3 möjliga, dagen jag missade blåste det mest, ~15ms
Jag hyrde prylar av ibi&friends eller vad dom hette, Det låg dedanför Hilton (inte det riktiga hilton)
F2 och North prylar
4 timmar åt gången – typ 300 spännbörjade 1’a dagen med 6,5. efter några repor med lov-planingar gick jag iland med siktet på 7,0, hittade bara ett 7,8, villket det fick bli, körde överriggat med 7,8 i den byiga tilltagande Hurgada vinden i 1 timme på en E-ray 150. – jag gick åter iland och hittade nu ett 7,3
Funkade bra men lite överriggad. bytte åter segel, nu till ett 7,0 som jag surfade resten av dagen med.surf dag 2.
6,5 sen 6,0 som va just ”så” överriggad.
på en 127 liters bräda som jag senare bytte mot en större Hornet.Satt mina första gippar har jag också.. och slagen börjar bli riktigt snabba =)
De dagar det jag inte surfade Har spenderats med solning bad och snorkling ( Är som ett gigantiska Akvarium)
-
Vad kostar det att hyra grejer därnere? Behöver man förbeställa eller det finns gott om det?
-
160€ för en vecka verkar det som på Giftun soul surfers som ligger bredvid hotellet jag bokat! Nån som har erfarenhet av det pläjset?
Logga in för att svara.