Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Hurgada eller sharm el shejk!

• Hurgada eller sharm el shejk!

Publicerad av anonym-anvandare på 15 oktober, 2004 vid 09:48

Hej!
    Nu när det börjar bli kalt och jevligt i vattnet så börjar jag fundera på nån kiteresa i februari / mars! Har fastnat lite för egypten / röda havet då det även finns bra dykmöjligheter där (om det nu inte skulle blåsa så behöver ju inte resan kännas alltför bortkastad!)
    Är det nån som har varit och kitat på något av dessa ställen? Vad är bäst om man vill ha bäst surf? Hur mycket brukar det blåsa?
    ha det gott!
    /Jakob

metallifredd svarade 20 år sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • eklov

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 10:42

Var i hurghada i sommras. Vinden var så där men trevliga typer på kitecentret i magawish… gå in på http://www.colonawatersports.com för att kolla in stället och där har de vindstatistik för hela året. Räkna inte med några vågor bara… platt som tusan med fina sandbanker lite här och där… det ligger även ett dyckcenter på samma strand!

/peter

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 12:33

Svar till:

Var i hurghada i sommras. Vinden var så där men trevliga typer på kitecentret i magawish… gå in på http://www.colonawatersports.com för att kolla in stället och där har de vindstatistik för hela året. Räkna inte med några vågor bara… platt som tusan med fina sandbanker lite här och där… det ligger även ett dyckcenter på samma strand!

/peter

[/ QUOTE ]

Tack för länk & info! Enligt vindstatistiken ser det ju rätt bra ut 75% > 5ms … om man nu kan lita på grafen, 40 dagar i juni?
    Kollade wingurus prognos för denna vecka och enligt den blåser det i princip noll?! Anger windguru rätt prognos eller klarar den inte av termik vindar?
    /J

• anonym-anvandare

Medlem
    16 oktober, 2004 vid 19:03

Sitter just nu pa Colona watersports i Hurghada! Aven om windguru sett ut som skit denna veckan har jag vart ute varje dag pa mest 16 men aven 12:or. Har varit formiddagssessioner for att sedan droppa av under eftermiddagen.
    Lycka till.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2004 vid 10:41

Svar till:

Sitter just nu pa Colona watersports i Hurghada! Aven om windguru sett ut som skit denna veckan har jag vart ute varje dag pa mest 16 men aven 12:or. Har varit formiddagssessioner for att sedan droppa av under eftermiddagen.
    Lycka till.

[/ QUOTE ]

Det låter härligt! Såg väldigt fint när jag kollade på hemsidan! Har en ~16m och ~12m så då borde det ju bli lite åkning smile.gif
    Föresten ligger colona långt ifrån centrum? Bäst att boka nåt i närheten antar jag?!
    /Jakob

• eklov

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 11:08

Svar till:

Svar till:

Lycka till.

[/ QUOTE ]

Det låter härligt! Såg väldigt fint när jag kollade på hemsidan! Har en ~16m och ~12m så då borde det ju bli lite åkning smile.gif
    Föresten ligger colona långt ifrån centrum? Bäst att boka nåt i närheten antar jag?!
    /Jakob

[/ QUOTE ]

Colona ligger på ett ställe som heter magawish! Det ligger lite utanför “staden” (där de flesta hotellen) ligger. Med Fritidsresor kan du bo på “magawish resorten”, om du hamnar på ett hotell mer i centrum kan du alltid ta en taxi (ca 7-8 SEK om du är lite hård i förhandlingaran om priset), eller kan du bara hoppa in i en Jalla-Jalla (minibus) som flyger fram på gatorna… All din kiteutrustning kan du ha på colona, så den slipper du släpa runt på!

• anonym-anvandare

Medlem
    25 oktober, 2004 vid 12:47

Åk till Sara i Safaga istället var där för två år sedan i två veckor det var suveränt (pris,vind) osv. Det enda som är obefintligt är nattlivet om man inte gillar fågeldans på hotellet. Vi fick kör 10 av 14 dagar med 12 mest av tiden och saknade man en storlek var det bara att hyra.
    /Anton

• metallifredd

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 09:51

jepp kom ned bara, åker på tors.
    stannar tills 18nov

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Hurgada eller sharm el shejk!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.