Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hurghada
-
börja med att gå och slicka på allt du ser i gbg nu så kanske du blir ímun
-
Räcker nog o slicka på alla Egypsier!!! Ha Ha !!! Så dålig i magen du kommer bli.
-
Tyvärr är egypten det land som flest svenskar får magsjuka i på semestern, nästa på listan är indien! Jag var kass i 2 veckor efter hemkomsten från sharm sist! En polare fick chigelladysentri och fick vara hemma från kneget i 6 mån! So not worth it!
-
@debkåusf 447610 wrote:
Tyvärr är egypten det land som flest svenskar får magsjuka i på semestern, nästa på listan är indien! Jag var kass i 2 veckor efter hemkomsten från sharm sist! En polare fick chigelladysentri och fick vara hemma från kneget i 6 mån! So not worth it!
Stackare!
haha, ni är fan helt otroliga!!
Res inte utomlands för fan, man kan bli sjuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
ja helt rätt aldrig neranför hallandåsen det är där all skit börjar.
det sätter sig nog först på stämbanden -
@debkåusf 447610 wrote:
Tur att ni åkte till kliniskt rena kap verde. Det e Bara Kärringar å Ungar Som Gnäller…
-
Var i Hurghada förra veckan (för andra gången)
Vind varje dag!! Och relativt varmt.
Allt folk man stöter på är trevliga (även om de vill sälja, men det hör ju till).
Sen käkade jag precis allting som erbjöds i matväg (falaffel, fisk, glass, hemlagad egyptisk mat m.m.) och blev inte det minsta sjuk (inte heller tjejen som hade samma filosofi). Drack till och med en slurk av kranvattnet och slarvade med tvätt av händer =)… (Samma filosofi gällde förra resan och det gick precis lika bra)
Antingen är vi härdade eller så är ni andra klena 😉
-
var nere 2v förra vintern å både jag å tjejen klarade oss fint från att bli magsjuka utan vaccin eller nåt. tog med oss en fin liten flaska handsprit som man kunde använda innan man skulle äta eller suga på tummen. Det mest äckliga i det landet är helt klart pengarna, så att gömma semesterkassan i kindpåsarna är en dålig idé.
Beträffande folk och säkerhet tror jag det är rätt lugnt. vi åkte locals buss mellan safaga å cairo å promerade omkring mkt utan att stöta på några problem. Däremot är det en hel del tjat om att kolla på deras grejer men har man tid så e de bara att följa med in, dom flesta är mest nyfikna å vill visa vad dom har. Villl man inte köpa nåt är det ju bara att snabbt kolla runt å sen gå. Å ser man ut att ha ett mål så klarar man många försäljare, värsta man kan göra är att se osäker ut eller kolla i fönster, spec i cairo.
-
Sourra, Dukoral hjälper inte mot en klassisk snabb-som-bara-den-i-magen. Skall vi köra något i helgen?
-
Då blir det dukoralfritt då! Om vi ska köra i helgen? Har påven en skojjig mössa?
-
Tips….
1. Tar en e-coli vaccination. Den heter DUKORAL. Inget båg. Förtagshälsovård nästan tvingar oss att tar det. Funkar! Inget Racerbajs
2. Kolla WindGuru stats! Hurugada har inget vind under vintern!!! Thats why the swedish tourists want to go in the winter! Det blåser bra där nere maj-sept. Det är inte svårt att gör lite research.
tråkig att du hade det så- otur kan man alltid har- men det går att förbättra oddsen.
-
Kolla vilken privat vaccinations klinik som helst.
Handsprit är riktig bra- det är halva jobbet. Pjot är rätt, tar man i pengar- tvätta med handsprit.
Man måste vara lite OCB.
Logga in för att svara.