Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Hurghada med Apollo
-
Hurghada med Apollo
Posted by kitemaster on 21 januari, 2003 at 19:02Tjaba!
Har just pröjsat biljetterna till Hugget i två veckor , v.8 och 9… Vi åker dock ospec med apollo… Är det nån som gjort det förut? Nån som vet hur långt det kan bli som längst från hotellet till stranden? Hur stor är staden, är det promenadavstånd överallt eller? Vad mycket frågor det blev…
Vore tacksam för all info jag kan få!
ErikPS: Om man inte har nån golfbag, finns det nåt annat smart sätt som funkar för att få med grejorna utan att pröjsa den där svidande avgiften?
kitelife replied 21 years, 10 months ago 7 Members · 13 Replies -
13 Replies
-
vet inte riktigt hur långt borta man kan hamna. Men när jag var dit förra året så stannade bussen bara på hotell längs kusten och dom låg inte så långt ifrån varandra. Man bor oftast på stora hotellområden utanför “stan” vid vattnet.
Angående golfbag så behöver du ingen golfbag för att din kitebräda ska klassas som en. Dom går på vikt och storlek. Har du därimot med dig en kiteboard ala surfbräda får du nog pröjsa fullt pris.
-
Trevligt, jag ska ochså åka då.
Min lilla Naish Mutant får ju nästan plats i resväskan. Jag har heller ingen lust att betala extra för den. Men å andra sidan är det en ganska stor risk man tar. Tänk om den inte kommer med. Vad gör man då?
-
när ska du åka o var? jag har nämligen också en mutant(161) som jag inte riktigt vet hur jag ska få med….
hälsningar.
Erik.
-
Åker till Hurghada ospec. den 18feb från Landvetter. På biljetten står det något misstänkt “Inkvartering sker inom EGYPTEN”…
Jag skruvar av fenorna på Mutanten och lägger den i en väska. Vid incheckning chansar jag på att den går iväg som vilket annat bagage som helst.
-
Res inte till egypten. Jah har blivit biten av barracuda när jag försökte relauncha min kite
-
Hmmm.
Låter lite suspekt. men om man bokat ospec i hurgada lär man hamna i hurgada… hoppas jag ialf.Jag får nog göra likadant, o hoppas på att det går.
Vi ses nere på beachen i Hurgada!
-
var inte för säker på det… både vi och claes hamna på andra sidan 30km bort!
Magawish eller Petras (fråga mike vad det heter )ställe är det som gäller i hugget…
-
Skall till Magawish nu i två veckor. Det bästa alternativet vara att köpa flygstol och boka hotellet själv. Vinden är det väl så där med… Dykning kan man ju alltid roa sig med i väntan på bättre tider.
/Christian
-
Fan, nu börjar jag ångra mitt inlägg… Har ingen något positivt att säga om stället? Så jag blir glad igen menar jag…
-
dude… kolla in den här filmen, den kanske får dig på bättre humör, finns en till från Hurghada på kiteboard.be
http://www.kiteforum.com/movies/X%20Colona.WMV
är grymt avundsjuk på att ni ska åka!
/ Olle
-
Personalen på Magawish är iaf trevliga även om deras spott kanske inte är den bästa…
Hälsa gänget från mig om tillfälle ges…
Log in to reply.