Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hurra!

• Hurra!

Publicerad av anonym-anvandare på 27 augusti, 2003 vid 09:56

Vill bara dela med mig av den glädje som spritter i min kropp sedan kära “Ägget” (folkabuss -77) idag gled igenom besiktningen utan anmärkning.
    –Spolarvätskan behöver du fylla på va? frågade den snälle besiktningsmannen.
    – Jaaaa, så är det nog, svarade jag, fullt medveten om att jag nyss fyllt på det men det funkade ändå inte…
    – Batteriet sitter löst, det får du fixa.
    – Jaaaa, det skall jag göra…
    Har hört att man brukar få ombesiktning på sådant?
    Nu e det bara att hiva in brädan igen å sticka iväg till havet.
    Och jo, jag skaaaa fixa allt. Snart. Nå´n vindstilla dag.
    Ha det fint
    grin.gif

go_catch_a_wave svarade 21 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • Johan!!

Gäst
    27 augusti, 2003 vid 19:39

Ja, det är en jäkla härlig känsla att kunna dra ut på vägarna!
    Fördelen med vindsurfing är ju att det brukar finnas lite tid för meck på vindstilla dagar.
    Ta med verktyg till beachen så är du snabbt ute ifall det skulle börja blåsa.
    Inget problem med rost på din buss då? Där får jag alltid någon 2a.

//Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 07:10

Lite rost i lacken, men balkarna är kalasfina. Inte en gnutta rost! 🙂
    “Den här kommer leva många år till” var kommentaren från tidigare nämd besiktningsman.
    Nu skall det bara meckas lite här å där å oljesprutas så skall bussen nog bli glad å nöjd å fortsätta rulla ett tag till.

Ha det fint smile.gif

• go_catch_a_wave

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 18:57

gött…
    kan med ett leende berätta att jag och två besiktningsmän puttade in min 74 i besiktningshallen och den rullade ut godkänd!!!
    Besiktigade den typ en månad innan men fick ombesiktning på de två bromsrören fram. Står i kön för ombesiktning och det blir min tur. bussen orkar fram till porten där dör den och ville inte starta…
    fick hjälp att putta in bussen, killen tittar på pappret, går in under bilen, kontrollerar att bromsrören är bytta, säger att det är det han behöver se för att godkänna bilen, hjälper mig att putta ut den!
    kompisen bogserar hem mig, där det visar sig att en kabel till tändspolen lossnat. tillbaks med den och äventyret går vidare…/

daniel grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hurra!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.