Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Husbilar överallt i apelviken / tråkigt

• Husbilar överallt i apelviken / tråkigt

Publicerad av blabussen på 28 juli, 2009 vid 15:37

Fy fan vad less jag är på att se alla jvla husbilar och gigantiska husbussar stå på surfparkeringen i apelviken. Kommunen i Varberg har verkligen lyckats förvandla den en gång så trevliga surfparkeringen till en sunkcamping för all världens husvagnspack. Idag står det t ex en 15 meter lång jvla buss på samma yta där tidigare 6 st surfbussar fick plats.

Får hoppas att den till helgen kommande stormen tar med sig tillräckligt mycket regn för att spola bort husvagnsmonstren.

Har det inte vuxit fram någon ny surfparkering på någon annan surfstrand någon annanstans? Har hört lite rykten att surfkulturen florerar på Gotland?

speedkenta svarade 15 år, 3 månader sedan 12 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • svenne

Medlem
    28 juli, 2009 vid 15:57

Kanske dags för en insändare i den världsvana dagstidningen i Varberg?

EDIT: Nej just ja, de är ju ornitologer.

• j-s

Medlem
    28 juli, 2009 vid 16:57

Hallå där Svenne!

Jag har faktiskt ett par vänner som är ornitologer!

Jävla ornitologer!

• jopi

Medlem
    29 juli, 2009 vid 07:44

Haga har ju fått till en “surfers only” parkering, hur man nu lyckats med det. Tycker inte alls det är fel men känns lite samma sak som någon i Blekinge försökt boka upp ett skogsparti + strand genom att sätta upp skyltar om att här finns bara arga hundar och skogen tillhör dem.
    http://www.blt.se/nyheter/karlshamn/skrammer-bort-barplockare-med-hundar(1442246).gm

• s-700

Medlem
    29 juli, 2009 vid 09:41

Kanske aldrig har vart en “trevlig surfparkering”.

I Gotland finns det massa ställen, behövs lite mer folk där.

• rrd

Medlem
    29 juli, 2009 vid 11:39

Finns sedan några år insändare i lokalpressen, HN, Hallands Nyheter o diskussioner har förts med kommunen.

Verkligen en mycket tråkig förändring jämfört med 80-90-talet.

Husbilarnas ägare mutar in områden ner mot stranden med sina möbler o betraktar området som sitt privata.

Ämnet finns i en tidigare tråd tror jag.

• rasmus_w

Medlem
    29 juli, 2009 vid 11:41

Förra sommaren ställde jag mig där och betalade de där hundralapparna per natt. Vad är egentligen problemet för mig som är oinsatt?

• styret

Medlem
    29 juli, 2009 vid 12:49
    S-700;562310 wrote:
    Kanske aldrig har vart en “trevlig surfparkering”.

I Gotland finns det massa ställen, behövs lite mer folk där.

skulle inte tro att alla locals håller med om det…

• speedkenta

Medlem
    29 juli, 2009 vid 13:29
    jopi;562277 wrote:
    Haga har ju fått till en “surfers only” parkering, hur man nu lyckats med det. Tycker inte alls det är fel men känns lite samma sak som någon i Blekinge försökt boka upp ett skogsparti + strand genom att sätta upp skyltar om att här finns bara arga hundar och skogen tillhör dem.
    http://www.blt.se/nyheter/karlshamn/skrammer-bort-barplockare-med-hundar(1442246).gm

Vadå lyckats med detta.
    Det är vår mark. Där bestämmer vi
    Tyvärr så får vi ha en svindyr sophantering

• jopi

Medlem
    29 juli, 2009 vid 13:43
    Speedkenta;562359 wrote:
    Vadå lyckats med detta.
    Det är vår mark. Där bestämmer vi
    Tyvärr så får vi ha en svindyr sophantering

Hade ingen aning om att marken där ägdes av klubben, det låter ju kanon.

• joth

Medlem
    29 juli, 2009 vid 13:59

Habo Ljungs lilla parkering har också förvandlats till camping. Men allemansrätten ger ju alla som vill rätt att stå på samma ställe i 24 timmar. Sist jag var nere var det 4 stora husbilar där och inte mycket plats kvar till andra bilar. Men det är övergående så man får väl stå ut.

• fng

Medlem
    29 juli, 2009 vid 14:35

Hmm. Tråkigt att höra. Funderar själv på att köra upp till apelviken tors-fre, men är det då hopplöst att få plats på den parkeringen med sin personbil eller?

• blabussen

Medlem
    29 juli, 2009 vid 19:50

En bil lyckas du nog klämma in..

Rasmus_W;562347 wrote:
    Förra sommaren ställde jag mig där och betalade de där hundralapparna per natt. Vad är egentligen problemet för mig som är oinsatt?

Tidigare år var det mesta dels surfare som stod på den parkeringen, man hade sina polare i bussarna bredvid och träffade andra nya surfpolare från andra ställen. Det var väl inte världens bästa surfcamping men det hade helt klart sin charm. Nu är det mer en sunkig 100 kronors camping, och då föredrar jag faktiskt de 4 stjärniga 300 kronors campingarna som ligger precis bredvid.. jag har faktiskt jävligt svårt att förstå de husbilsägare betalar en halv mille eller mer för sin husbil och sen väljer att stå på en sunkig parkeringscamping. Det finns ju massor av parkeringar, gräsytor och andra ställen och stå på som är helt gratis!

Om det var endast surfare som fick stå på parkeringen så kan jag betala för att stå där men nu är det inte så. Nu är det nog fan istället Sveriges minst prisvärda camping.

• s-700

Medlem
    29 juli, 2009 vid 22:04
    styret;562357 wrote:
    skulle inte tro att alla locals håller med om det…

Vilka locals?

• davo

Medlem
    30 juli, 2009 vid 12:50
    Rasmus_W;562347 wrote:

Du är från Stockholm.

• speedkenta

Medlem
    30 juli, 2009 vid 13:18
    davo;562631 wrote:
    du är från stockholm.

!!!!!!! !!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Husbilar överallt i apelviken / tråkigt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.