• Publicerad av billie på 16 februari, 2008 vid 15:42

Jag tänkte köpa en neoprenhuva . Så att man kan komma igång lite tidigare i år med vindsurfingen.
    Det behöver inte vara en sådan med väst. Men skall man satsa på en sådan där med ett litet stänk och solskärm eller gör den inget nytta ?

Tips taget tacksamt emot

schnitzler svarade 16 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • aronh

Medlem
    16 februari, 2008 vid 17:02

Köp en med litet hål för ansiktet och en som inte är för kort i pannan. Krage är också riktigt skönt så den inte åker upp. En med skärm är klart bra så slipper man att vattnet rinner rakt ner i ansiktet men så mycket till solskärm är det inte. Dock inte så jättenödvändigt med skärm tycker jag viktigare med att den täcker mycket av ansiktet och har krage.

• basse

Medlem
    18 februari, 2008 vid 09:39

Skärmen är ffa riktigt bra när det regnar lite…. då slipper man få precis allt i ögonen!

• gnutten

Medlem
    18 februari, 2008 vid 11:49

Jag har med väst, det funkar kanon tycker jag. Huvan sluter då alltid helt tätt i nacken, och man får någon mm extra på kroppen. Har iofs inte provat lös huva.

En fördel till med väst, är att man kan fälla ner huvan när man vill. Den hänger alltid kvar, kan vara fint under senare delen av våren. Sen är det bara att fälla upp den igen om det blir kallt.

• schnitzler

Medlem
    18 februari, 2008 vid 16:46
    Gnutten;445501 wrote:
    En fördel till med väst, är att man kan fälla ner huvan när man vill. Den hänger alltid kvar, kan vara fint under senare delen av våren. Sen är det bara att fälla upp den igen om det blir kallt.

jag kan fälla ner min luva fast jag inte har väst. det eftersom den sticker ner en bit under sjävla halsspännet på våtdräckten.
    men om jag skulle köpa en ny i dagsläget skulle det utan tvekan vara med väst, mycket skönare…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.