Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hvilken Playmate?

Taggad: ,

  • Hvilken Playmate?

    Publicerad av anonym-anvandare på 17 februari, 2004 vid 11:06

    Hei!

    Jeg skal seile Naish Playmate denne sesongen, men jeg klarer ikke bestemme meg for hvilken. Jeg er 68kilo og 172cm. Jeg kan vulcan og nailer snart spock. Seilene mine til Playmaten blir Naish Boxer 6.2 og 5.4.
    Jeg seiler i Norge. Vi har mye bra vind, men vi har også mye lettvindsdager. For å bli en bedre freestyler vil jeg bruke mest mylig tid på vannet. Playmate 115 vil gi meg mer tid på vannet, men hvor mye? Jeg har vært i kontakt med Matt Pritchard og Michi Schweiger om hvilket brett jeg skal velge. P. sier jeg skal gå for Playmate 115 på tross av at jeg er en lett seiler. Han framhever at det vil gi mer mer tid på vannet. S., som har utviklet Plymatene sier jeg ikke vil tjene noe særlig på planing med den største og mener jeg bør gå for Playmate 100 siden jeg er så lett.
    Jeg klarer ikke bestemme meg. Er det noen av dere som kan hjelpe meg? Hvilket av brettene skal jeg velge?
    Jeg skal også ha et Naish Supercross 245 eller 250 for mye vind.

    anonym-anvandare svarade 20 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • oscar

    Medlem
    17 februari, 2004 vid 11:10

    Jag röstar på Michi S. förslag. Tror inte heller du kommer tjäna så mkt i planing med din vikt. 100-brädan kommer klara av segel upp till 7.0 utan problem för dig.

    Volymen kan vara bra att ha om du kommer snurra segel mkt utan planing, då skulle jag välja 115 men annars 100.

  • poppo

    Medlem
    17 februari, 2004 vid 11:35

    Håller med Oscar, välj 100-litersbrädan! Väger själv runt 68kg och har aldrig behövt en större bräda än så. Äger nu en Lorch Spark 247 på 99 liter som känns kanon, kommer köra 6,4 som största segel på den.

    Mvh Magnus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 februari, 2004 vid 12:47

    Takk for svar laugh.gif!

    Jeg holder selv også en knapp på 100 brettet. De to siste årene har jeg seilt en Twister v102 som jeg synes har vært bra til å lære nye triks på. Jeg synes den planer bra, men jeg har alltid lyst til å komme på plan så tidlig som mulig og synes det er det viktigste.
    Jeg liker å være på vannet og snurre seilet når jeg ikke planer. Det taler for 115 brettet.
    Jeg er redd 115 brettet vil gjøre det tyngre å poppe og lære nye freestyle triks når jeg har god vind med 6.2en og 5.4en. Hvordan tror dere 115 brettet vil fungere for meg når jeg har bra power i 5.4en og skal sette en spock?

  • vinta_kestrel

    Medlem
    17 februari, 2004 vid 12:56

    Asle,

    hvor i Norge bor/seiler du hen?

    Jeg er eksil-svenske/normann (födt svensk, men gift med ei Nötterö-jente) og er noen ganger i året i Tönsberg.

    Det hade värt göy å få vite hvor man skal seile når man ska unngå svigersene wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 februari, 2004 vid 13:13

    Svar till:


    Asle,

    hvor i Norge bor/seiler du hen?

    Jeg er eksil-svenske/normann (födt svensk, men gift med ei Nötterö-jente) og er noen ganger i året i Tönsberg.

    Det hade värt göy å få vite hvor man skal seile når man ska unngå svigersene wink.gif

    [/ QUOTE ]

    Jeg bor i Bergen og seiler på Herdla som ligger like utenfor.
    Det skal være et bra seilemiljø rundt Tønsberg.
    Det er mange bra plasser i Norge. Aller best er nok forholdene rundt Stavanger der det er muligheter for klassiske wave forhold med store bølger og side shore vind.

    Sjekk disse linkene:
    http://www.bergen-windsurf.com
    http://www.sbf.no

  • poppo

    Medlem
    17 februari, 2004 vid 14:14

    så fort du planar och har lite tryck med 6,2:an, men framförallt när du kör 5,4 kommer du ha stor fördel av den mindre brädan. med din (& min) vikt är det ingen större skillnad i planingströskel ändå tror jag.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 mars, 2004 vid 07:22

    115 blir megaklumpete og ikke et brett å hoppe med, bare for seiltrix. Men her er det nok å lære uansett…….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hvilken Playmate?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.