Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › hybridbrädor ?
-
Lång masttrack är bra! Då kanske man inte behöver tjata så mycket om att styra först och skota sen. Vad säger du om stävögla?
Träsurfarn -
f2 discovery och RRD Easyrider är två brädor som jag kan rekomendera .. breda som fan men ändå trevliga att plana på.. provade min tjejs f2 discovery för skoj skull och den e så bred att den inte kan göra annat än att plana 🙂
Har för mig att båda har centerbords fena vilket jag tycker är bättre än att ha ett centerbord eftersom du har möjlighet att plocka bort fenan och köra med en kloss där istället.
-
När när jag nu vet att du/ni kommer att gå ut från en strand och har relativt nära till öppet hav tror jag nog att du skall lyssna mer på Knatte, Lex Luthor och Púres rekomendationer. Om jag inte missminner mig har Knatte många års erfarenhet av att vindsurfa på Öland. Visst har jag många års erfarenhet av att lära ut grunderna i ”glidar”-vindsurfing men vågor och hårda vindar är inte min grej.
Jag är en ”Guldvinge-surfare!
Träsurfarn -
@pure 447453 wrote:
f2 discovery och RRD Easyrider är två brädor som jag kan rekomendera .. breda som fan men ändå trevliga att plana på.. provade min tjejs f2 discovery för skoj skull och den e så bred att den inte kan göra annat än att plana 🙂
Har för mig att båda har centerbords fena vilket jag tycker är bättre än att ha ett centerbord eftersom du har möjlighet att plocka bort fenan och köra med en kloss där istället.
Men dom är helt usla för att kryssa i lättvind. Konan spöar skiten ur dessa i lättvindssegling på alla bogar.
-
@pure 447453 wrote:
Centerbordet på hybriderna går att fälla in om man så vill. Jobbigt att skruva bort eller dit en fena eller kloss..
-
Knatte
Gäst26 februari, 2008 vid 16:58@peterka 447439 wrote:
Hade lite flyt och köpte hus på 90talet, ingen ville flytta hit men vi la ett skambud o flyttade in.
100 m till stranden med varierande djup, sjöbod med följebåt finns. Sen är det bara 2mil till ölandsbron= befinner mig på öland rätt ofta.
Skulle kunna tänka mig en äldre raceboard men vill då hitta en i bra skick, efterlyses.
Kona one är inte helt fel, men vill ha masttrack på en så lång bräda, har ingen rädsla för att gå med i Konasekten, jag är med i så många andra konstiga sekter.
Exocet pacer verkar faktist vara ngt för mig, men den skär i plånboken. Fast jag tycker egentligen inte om pengar.
En fördel med Pacern är att den bara är 290 cm lång, vilket var precis vad som fick plats i mitt förråd. Många andra hybridbrädor eller långbrädor får inte plats inomhus i förråd mm.
Men har du hus är det väl inga problem på den fronten. En modern hybridbräda är snabbare och mer lätthanterlig jämnfört med gamla longboards! Du har ett 70 cm centerbord + 50+ cm fena som skickar dig på höjdtagning i högre skolan:tongue: Pacern är gjord i någon plast och inte normal carbon/high tech material, så den är slagtålig som få. Nackdelen är att den den är tyngre än rena lättviktsbyggen.
Man jag har seglat denna bräda för lite för att ge dig en utförlig beskrivning alla egenskaper! Hoppas kunna få segla mer i vår/sommar och bilda mig en bättre uppfattning:laugh:
Logga in för att svara.