• Hypat EH !?

Publicerad av preppie på 23 april, 2004 vid 21:01

Är häpen över hur mkt man kan haussa upp och promota ett enskilt märke så mkt som ni gjort med EH. Hugo, är du med och delar på kakan i företaget EH? Den reklam som detta märke har fått under hela senaste hösten,vinter här i Sverige är enorm, hela skåne lär väl nästan köra med dessa detta år. Ok sverige är en extrem liten marknad men ändå..
    Nere i sydeuropa så såg jag knappt ngn alls, säljs de någonting där? Typ i tariffa el?
    Nästa år känns det som om märket kommer att vara bortglömt.. wink.gif

preppie svarade 20 år, 10 månader sedan 27 Medlemmar · 84 Svar
  • 84 Svar
  • mackan

Medlem
    23 april, 2004 vid 21:10

borta nästa år??

du har nog inte provat EH Freestyle 10an… bästa kiten som gjorts!

• patrikol

Medlem
    23 april, 2004 vid 21:35

Hypat? Ah det är väl inte farligt! smile.gif grin.gif

• brickan

Medlem
    23 april, 2004 vid 21:58

Hur länge har EH tillverkat kite?
    Är det inte reltivt nytt så man inte hunnit etablera sig på alla marknader.
    Sitter lungt själv ser vika framgångar de får och är det så bra som de framsår så lär det märkas och då är det väl inget tvivel?

• kull

Medlem
    24 april, 2004 vid 09:40

varför skulle dom va bortglömda om alla nu går på hypen som du säger….ja kan inte yttra mig om dom påståendena som gjorts om prestandan än. men jag kan ju tala om för dig att det är en kvalitets product. härligt välarbetad. ja tror alla som köpt har gjort ett kanon köp. inge kinakites här inte

• lafleur

Medlem
    24 april, 2004 vid 10:05

hehe -inga kinakites här inte…

De görs i kina..Men de designas i Cabarete så vitt jag vet. Det stod ialf Made in China på min. smile.gif
    Fick hem min Freedrider 19m2 för några dagar sen, jag har bara blåst upp den. Ska kommentera mera när man väl kommer ut på vattnet.

• rambo_johnson

Medlem
    24 april, 2004 vid 10:27

Svar till:

Är häpen över hur mkt man kan haussa upp och promota ett enskilt märke så mkt som ni gjort med EH. Hugo, är du med och delar på kakan i företaget EH? Den reklam som detta märke har fått under hela senaste hösten,vinter här i Sverige är enorm, hela skåne lär väl nästan köra med dessa detta år. Ok sverige är en extrem liten marknad men ändå..
    Nere i sydeuropa så såg jag knappt ngn alls, säljs de någonting där? Typ i tariffa el?
    Nästa år känns det som om märket kommer att vara bortglömt.. wink.gif

[/ QUOTE ]

Du får väl se vem som kör vad på din homespot i sommar… Problemet för tillfället är att EH och BEST inte kan matcha efterfrågan… produkterna är sktibra och priset rätt…

• kull

Medlem
    24 april, 2004 vid 10:32

allt görs i kina nuförtiden….kinakites är/var ett märke som gjorde kites billigt men med jäkligt taskig kvalite

• pepa

Medlem
    24 april, 2004 vid 10:42

Det var ju samma sak när Hugge körde Wipika, hela Skåne körde på grejerna. Men EH som kite kan jag kommentera, samt jämföra med Cabrinha.

Jag körde en Freerider 8 en(1) dag i Cabarete när det blåste på bra. Som minsta BT:Nitro har jag en 10 som jag har kört mycket i vinter. Första intrycken av EH:n var att man kunde köra väldigt snabbt, men så är det å andra sidan med små drakar. Helt okej att göra waketrick med pga av farten, den har annars inte så mycket bottendrag. Hoppen var jag rent av besviken på, man brukar ju hoppa svinhögt med små kites! Ser man Hugo på en EH så får man illusionen av att det är en riktigt hoppmaskin, men så har det å andra sidan varit med varenda kite han haft. Förra året i Cabarete tyckte alla Aero 2 var grym när de såg Hugo hoppa högt med den… Killen kan det här med att hoppa helt enkelt! Vågridningen var grym pga EH:n behåller trycket lite bättre genom svängarna, men eftersom det inte är lika mycket bottentryck som i Nitron måste man å andra sidan veta vad man gör och låta kiten följa med hela tiden. Transitions var rent av svårt att göra. Då Freeridern ligger ganska långt ut i vindfönstret är det svårt att komma iväg med fart åt andra hållet.

Kan försöka mig på en liten jämförelseguide mellan Nitro 10 och Freerider 8, högsta betygär 10.

Bottendrag:
    Nitro 10 – 7
    Freerider 8 – 5

Snabbhet:
    Nitro 10 – 8
    Freerider 8 – 8

Hopp (lyft):
    Nitro 10 – 9
    Freerider 8 – 7

Hopp (häng):
    Nitro 10 – 7
    Freerider 8 – 6

Relaunch (utan Recon):
    Nitro 10 – 6
    Freerider 8 – 6

Transitions:
    Nitro 10 – 8
    Freerider 8 – 5

Vågridning:
    Nitro 10 – 6
    Freerider 8 – 8

Hållbarhet:
    Nitro – 9
    Freerider – vet ej

Bom:
    Nitro – 9
    Freerider – 5

Säkerhet:
    Nitro – 9
    Freerider – Vet inte riktigt men av det som rapporteras tror jag det är bra grejer!

Som vanligt är jag en objektiv filur, men det är mina subjektiva preferenser som skall tillfredställas av en kite. Jag tycker iofs om det mesta, urhakat, HP, wake, vågor, board off, åka fort, mm. Men ändå, prova själva!!!

Allt som allt hade jag väldigt roligt under min dag med EH och det är en bra kite, men mitt val är fortfarande Cabrinha. Ja, jag vet redan att jag är sponsrad, ni behöver inte påpeka det…

• rambo_johnson

Medlem
    24 april, 2004 vid 10:48

Svar till:

Det var ju samma sak när Hugge körde Wipika, hela Skåne körde på grejerna. Men EH som kite kan jag kommentera, samt jämföra med Cabrinha.

Jag körde en Freerider 8 en(1) dag i Cabarete när det blåste på bra. Som minsta BT:Nitro har jag en 10 som jag har kört mycket i vinter. Första intrycken av EH:n var att man kunde köra väldigt snabbt, men så är det å andra sidan med små drakar. Helt okej att göra waketrick med pga av farten, den har annars inte så mycket bottendrag. Hoppen var jag rent av besviken på, man brukar ju hoppa svinhögt med små kites! Ser man Hugo på en EH så får man illusionen av att det är en riktigt hoppmaskin, men så har det å andra sidan varit med varenda kite han haft. Förra året i Cabarete tyckte alla Aero 2 var grym när de såg Hugo hoppa högt med den… Killen kan det här med att hoppa helt enkelt! Vågridningen var grym pga EH:n behåller trycket lite bättre genom svängarna, men eftersom det inte är lika mycket bottentryck som i Nitron måste man å andra sidan veta vad man gör och låta kiten följa med hela tiden. Transitions var rent av svårt att göra. Då Freeridern ligger ganska långt ut i vindfönstret är det svårt att komma iväg med fart åt andra hållet.

Kan försöka mig på en liten jämförelseguide mellan Nitro 10 och Freerider 8, högsta betygär 10.

Bottendrag:
    Nitro 10 – 7
    Freerider 8 – 5

Snabbhet:
    Nitro 10 – 8
    Freerider 8 – 8

Hopp (lyft):
    Nitro 10 – 9
    Freerider 8 – 7

Hopp (häng):
    Nitro 10 – 7
    Freerider 8 – 6

Relaunch (utan Recon):
    Nitro 10 – 6
    Freerider 8 – 6

Transitions:
    Nitro 10 – 8
    Freerider 8 – 5

Vågridning:
    Nitro 10 – 6
    Freerider 8 – 8

Hållbarhet:
    Nitro – 9
    Freerider – vet ej

Bom:
    Nitro – 9
    Freerider – 5

Säkerhet:
    Nitro – 9
    Freerider – Vet inte riktigt men av det som rapporteras tror jag det är bra grejer!

Som vanligt är jag en objektiv filur, men det är mina subjektiva preferenser som skall tillfredställas av en kite. Jag tycker iofs om det mesta, urhakat, HP, wake, vågor, board off, åka fort, mm. Men ändå, prova själva!!!

Allt som allt hade jag väldigt roligt under min dag med EH och det är en bra kite, men mitt val är fortfarande Cabrinha. Ja, jag vet redan att jag är sponsrad, ni behöver inte påpeka det…

[/ QUOTE ]

Du får testa waven gosse, den är fin som attan…

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2004 vid 10:49

Svar till:

…men med jäkligt taskig kvalite

[/ QUOTE ]

Har du hållit i en själv??
    /Johan

• pepa

Medlem
    24 april, 2004 vid 10:55

Svar till:

Du får testa waven gosse, den är fin som attan…

[/ QUOTE ]

Faen nu börjar du låta som Wipika gosse, ”testa inte ampen, men hydron e grym!”. Hahaha! Fettmedfett.

• rambo_johnson

Medlem
    24 april, 2004 vid 18:04

För fan gosse, du ska testa waven för fan

• annas

Medlem
    24 april, 2004 vid 19:06

My opinion: EH är definitivt upphypat som fan. Det är bra kites, inga övernaturliga grejor som dom kanske framställs som, men freestylen har grymt häng och lyft – inte tillräckligt snabb för min smak, men säkert för dom flesta. Waven är en liten karatekite. Sjukt snabb o go, lite mer svårkörd om man inte har stenkoll, går lätt att köra ngn storlek mindre än med andra märken, inte riktigt samma häng som i freestylen. Det finns ett par andra märken som fortfarande överträffar EH tycker jag, men EH gör ju förbättringar hela tiden så kanske det blir den superkite det pratas om någon gång..

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2004 vid 20:38

betivlar inte en sekund på att eh skulle va dålig eller nått sånt som överhypad. varför skulle de va sämre än nån annan? och varför skulle de inte va bättre än nån annan?

vad det beträffar chinakites, har du testat nån???
    jag har och jag kan säga att de inte är sämre än nån annan, varken prestanda messigt och defenitivt inte kvalitets messigt.
    Visst det enda jag har att jämföra med är näsh x2, x3 och challenger extrem. Jämfört med dessa så hoppar jag högre med chinakites och de håller lika bra, då jag är en brutal krashare!!!!

• pepa

Medlem
    24 april, 2004 vid 20:41

Svar till:

För fan gosse, du ska testa waven för fan

[/ QUOTE ]

Fan nu låter det som vi står i en ravin. ECHO EcHo echo…

Sida 1 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.