• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2004 vid 21:10

Svar till:

varför skulle dom va bortglömda om alla nu går på hypen som du säger….ja kan inte yttra mig om dom påståendena som gjorts om prestandan än. men jag kan ju tala om för dig att det är en kvalitets product. härligt välarbetad. ja tror alla som köpt har gjort ett kanon köp. inge kinakites här inte

[/ QUOTE ]
    Kan lova att också dessa är sydda i Kina(billiga barn som jobbar, sorgligt nog) mad.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2004 vid 21:14

Svar till:

Det var ju samma sak när Hugge körde Wipika, hela Skåne körde på grejerna. Men EH som kite kan jag kommentera, samt jämföra med Cabrinha.

Jag körde en Freerider 8 en(1) dag i Cabarete när det blåste på bra. Som minsta BT:Nitro har jag en 10 som jag har kört mycket i vinter. Första intrycken av EH:n var att man kunde köra väldigt snabbt, men så är det å andra sidan med små drakar. Helt okej att göra waketrick med pga av farten, den har annars inte så mycket bottendrag. Hoppen var jag rent av besviken på, man brukar ju hoppa svinhögt med små kites! Ser man Hugo på en EH så får man illusionen av att det är en riktigt hoppmaskin, men så har det å andra sidan varit med varenda kite han haft. Förra året i Cabarete tyckte alla Aero 2 var grym när de såg Hugo hoppa högt med den… Killen kan det här med att hoppa helt enkelt! Vågridningen var grym pga EH:n behåller trycket lite bättre genom svängarna, men eftersom det inte är lika mycket bottentryck som i Nitron måste man å andra sidan veta vad man gör och låta kiten följa med hela tiden. Transitions var rent av svårt att göra. Då Freeridern ligger ganska långt ut i vindfönstret är det svårt att komma iväg med fart åt andra hållet.

Kan försöka mig på en liten jämförelseguide mellan Nitro 10 och Freerider 8, högsta betygär 10.

Bottendrag:
    Nitro 10 – 7
    Freerider 8 – 5

Snabbhet:
    Nitro 10 – 8
    Freerider 8 – 8

Hopp (lyft):
    Nitro 10 – 9
    Freerider 8 – 7

Hopp (häng):
    Nitro 10 – 7
    Freerider 8 – 6

Relaunch (utan Recon):
    Nitro 10 – 6
    Freerider 8 – 6

Transitions:
    Nitro 10 – 8
    Freerider 8 – 5

Vågridning:
    Nitro 10 – 6
    Freerider 8 – 8

Hållbarhet:
    Nitro – 9
    Freerider – vet ej

Bom:
    Nitro – 9
    Freerider – 5

Säkerhet:
    Nitro – 9
    Freerider – Vet inte riktigt men av det som rapporteras tror jag det är bra grejer!

Som vanligt är jag en objektiv filur, men det är mina subjektiva preferenser som skall tillfredställas av en kite. Jag tycker iofs om det mesta, urhakat, HP, wake, vågor, board off, åka fort, mm. Men ändå, prova själva!!!

Allt som allt hade jag väldigt roligt under min dag med EH och det är en bra kite, men mitt val är fortfarande Cabrinha. Ja, jag vet redan att jag är sponsrad, ni behöver inte påpeka det…

[/ QUOTE ]’
    Mycket bra skrivet fast du är sponsrad!
    Peter cool.gif

• rambo_johnson

Medlem
    24 april, 2004 vid 21:41

Svar till:

My opinion: EH är definitivt upphypat som fan. Det är bra kites, inga övernaturliga grejor som dom kanske framställs som, men freestylen har grymt häng och lyft – inte tillräckligt snabb för min smak, men säkert för dom flesta. Waven är en liten karatekite. Sjukt snabb o go, lite mer svårkörd om man inte har stenkoll, går lätt att köra ngn storlek mindre än med andra märken, inte riktigt samma häng som i freestylen. Det finns ett par andra märken som fortfarande överträffar EH tycker jag, men EH gör ju förbättringar hela tiden så kanske det blir den superkite det pratas om någon gång..

[/ QUOTE ]

Smaken är som baken jag tycker nya northen saknar känsla, alldeles för lite motstånd i bomen tex, man kan mäta snabbhet på olika sätt. Även om northen är en fin kite.

Testa är väl det bästa man kan göra och känn efter. Snart kan man få både Wave och Freestyle i ett superpaket så man kan köra både häng och wake.

EH har den absolut bästa känslan för allt som har med kiteboarding att göra (förutom möjligen det grafiska, men det jobbar jag på för tillfället…), men som sagt det är ju bara jag som tycker det…

Och en del andra tydligen…

”Jeg er Jon som kjøpte EH 10 kite med Toffe i Cabarete! Er knall fornøyd
    med kiten, og selger de andre kitene mine for tida. Som det også var
    snakk om i Cabarete, så har jeg lyst på en EH 14 også, nå har jeg
    penger..”

• jott

Medlem
    24 april, 2004 vid 21:51

alla kites görs i kina iofs. och har du testat eh lovar jag dig att du är fast, kom ner till skanör och prova imorgon ska du få se på grejor som du aldrig sett förr- även om de gjorts i ”kina”. Haha suckers

• niklas82

Medlem
    24 april, 2004 vid 21:59

Svar till:

Är häpen över hur mkt man kan haussa upp och promota ett enskilt märke så mkt som ni gjort med EH. Hugo, är du med och delar på kakan i företaget EH? Den reklam som detta märke har fått under hela senaste hösten,vinter här i Sverige är enorm, hela skåne lär väl nästan köra med dessa detta år. Ok sverige är en extrem liten marknad men ändå..
    Nere i sydeuropa så såg jag knappt ngn alls, säljs de någonting där? Typ i tariffa el?
    Nästa år känns det som om märket kommer att vara bortglömt.. wink.gif

[/ QUOTE ]

varför gnälla !!! vad är det för fel att erbjuda en ”High performance kite” minst 3000 kr billigare än alla andra ???

här kör vi på konceptet att få ut billigare grejor som håller för vad dom lovar (som så många andra så innan har tjatat om på steffo, att ” vi måste få ner priserna på kites så att allt blir möjligt även för en som har det knapert”) nu försöker vi göra detta och vad får vi … JO mycket GOD respons kan jag lova mina herrar och väldigt nöjda kunder som kan åka på det BÄSTA och visserligen det seeeanaste. SOM av vissa (som inte fick nån) måste påpeka!!!!!

• pepa

Medlem
    24 april, 2004 vid 22:10

Svar till:

varför gnälla !!! vad är det för fel att erbjuda en ”High performance kite” minst 3000 kr billigare än alla andra ???

[/ QUOTE ]

Ajajaj! Nu blir han inte glad Hugge! Nu måste han ju sälja billigt till alla…

• rambo_johnson

Medlem
    24 april, 2004 vid 22:18

fan jevla fyllerister

• kull

Medlem
    24 april, 2004 vid 22:18

ja hade du läst resten av inlägget så hade du vetat att vi redan visste det och min förklaring på varför ja skrev så….och nej jag har inte hollit i en chinakite men sett en i bitar på stranden brevid mina fötter

• kalabra

Medlem
    24 april, 2004 vid 22:47

Följer detta med intresse och kan konstatera att det är många som vill ha en del av kakan.
    Kan nån vänlig själ förklara för mig vem det är som säljer/representerar vad när det gäller EH o Best kites.
    Tycker detta är rörigt, sen är det väl inget snack om att märket är hypat. Vissa trådar är ju som att kika in på ett väckelse möte där den ene efter den andre inte vet hur det skall bete sig för att inte kissa ner sig. Det är väl skit bra om kiterna är bra men det blir inte trovärdigare för att man håller på att tjata hål i huvet på folk.
    Jag har jobbat ett antal år med försäljning och marknadsföring och en gyllene regel är att man talar aldrig illa eller negativt om en konkurerande produkt även om den är skit kass och alla vet om det. Det är en trovärdighets fråga och gör man det blir man inte långvarig. Representerar man ett märke så kan man hissa det till skyarna eller sänka det i hamnbassängen men konkurerande produkter är man tyst om, och är man inte det så lyssnar åtminstone inte jag.
    Vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om att personer med kommersiella intressen är inne och skriver på forumet.
    Nu är kite Sverige litet men ursprungstanken var nog att vanliga användare skall utbyta tankar och ideér och företag som vill nå oss skall annonsera.
    Tråkig och korrekt!
    Kommentera gärna, intressant att höra vad andra tycker.

Det var intressant att det går att sälja kiter minst 3000:- billigare än andra märken. Med andra ord så borde det gå att köpa en kite motsvarande Nitro 14m2 för max 7300:- och inte 10300:-, eller? Den som vet var kan väl posta en länk för jag är intresserad.

Hade för övrigt, alla vindprognoser till trots skön surf i Björkäng under lördag em….

• samhansson

Medlem
    25 april, 2004 vid 07:05

–EH– = Bra
    Körde 14kvm Freestyle igår – pissvind – bra tryck
    Har kört Cabrinha BT/CO2 i 3år.
    Men nu e de –EH– som gäller.
    Jag är imponerad…
    Om i vecka kommer PIC:s som VISAR inte snackar..

Ha det Sam

• rambo_johnson

Medlem
    25 april, 2004 vid 07:11

Svar till:

Följer detta med intresse och kan konstatera att det är många som vill ha en del av kakan.
    Kan nån vänlig själ förklara för mig vem det är som säljer/representerar vad när det gäller EH o Best kites.
    Tycker detta är rörigt, sen är det väl inget snack om att märket är hypat. Vissa trådar är ju som att kika in på ett väckelse möte där den ene efter den andre inte vet hur det skall bete sig för att inte kissa ner sig. Det är väl skit bra om kiterna är bra men det blir inte trovärdigare för att man håller på att tjata hål i huvet på folk.
    Jag har jobbat ett antal år med försäljning och marknadsföring och en gyllene regel är att man talar aldrig illa eller negativt om en konkurerande produkt även om den är skit kass och alla vet om det. Det är en trovärdighets fråga och gör man det blir man inte långvarig. Representerar man ett märke så kan man hissa det till skyarna eller sänka det i hamnbassängen men konkurerande produkter är man tyst om, och är man inte det så lyssnar åtminstone inte jag.
    Vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om att personer med kommersiella intressen är inne och skriver på forumet.
    Nu är kite Sverige litet men ursprungstanken var nog att vanliga användare skall utbyta tankar och ideér och företag som vill nå oss skall annonsera.
    Tråkig och korrekt!
    Kommentera gärna, intressant att höra vad andra tycker.

Det var intressant att det går att sälja kiter minst 3000:- billigare än andra märken. Med andra ord så borde det gå att köpa en kite motsvarande Nitro 14m2 för max 7300:- och inte 10300:-, eller? Den som vet var kan väl posta en länk för jag är intresserad.

Hade för övrigt, alla vindprognoser till trots skön surf i Björkäng under lördag em….

[/ QUOTE ]

väckelse möte haha, e det så illa?

BESTkiteboarding har worldwide ditrubution på best och EH, dom har ett antal ”affiliates/återförsäljare” i form av privatpersoner som rekar folk att köpa online…och får commision där igenom, Jag vet inte hur många dom har förtillfället men skulle gissa 5-10St bara i sverige.

• rambo_johnson

Medlem
    25 april, 2004 vid 07:17
  • walle

Medlem
    25 april, 2004 vid 07:49

Svar till:

väckelse möte haha, e det så illa?

[/ QUOTE ]
    …ha ha dags att byta namn från ”Rambo” till ”Pastorn” kanske grin.gif grin.gif grin.gif

• pepa

Medlem
    25 april, 2004 vid 08:42

Svar till:

–EH– = Bra
    Körde 14kvm Freestyle igår – pissvind – bra tryck
    Har kört Cabrinha BT/CO2 i 3år.
    Men nu e de –EH– som gäller.

[/ QUOTE ]

Det hade varit kul att veta hur många av de som tycker EH är bäst har kört andra 2004-kites i ett par månader. Jag tror att EN av skillnaderna mellan mig och er andra (nej självklart inte alla) är att jag hade kört 2004-grejer i ca tre månader (och intensivt) innan jag testade EH. Om jag tex jämför Black Tip 2003 med EH så vinner ju EH lätt där. På samma sätt som BT:Nitro 04 tar Cabrinha 03 utan problem. Sen säger jag INTE att om alla testade Nitro så skulle de gå över till den goda sidan, alla har ju sin smak…

• machinehead

Medlem
    25 april, 2004 vid 09:37

Kites hit eller kites dit, vad är bäst?! EH-hypen är ju en ren marknadsföringskupp, good business helt enkelt!

Sveriges EH-chef är ju helt enkelt en jaevligt duktig kille på att marknadsföra sig själv och vilken produkt han än väljer, å ”kidsen” hugger direkt, måste ju vara med om denna ”revolutionerande” nyhet.Kitesen är skitfina, det är ingen som blir lurad, men det är samtidigt kul att se denna masspsykos! 95%(kanske 60!) av alla kitare i Sverige hakar på direkt, de har som Peps säger inte hårdtestat övriga märken under vintern och kunnat bilda sig en subjektiv uppfattning om vad som är bättre eller sämre. Dessutom spelar det för oss, det stora antalet ”medelriders” ingen roll, vi kommer inte att bli bättre för att vi väljer den senaste prototypen som nu ska gälla i sju veckor. Jag lovar att finns det bara vind så hade det gått lika bra med en två år gammal Fuel/ARX etc. i någon av de mindre storlekarna, du vänjer dig vid en viss känsla och sen tycker du det e gött du kommer att flyga och köra fort som aldrig förr, EH, Cabrinha eller Naish….
    …men som sagt det handlar om ha det senaste och den som dör med flest/senast prylar vinner.. wink.gif

Kör hårt mina vänner, njut söndagsfriden….

/tattojack

”Act a fool – dont need to be cool
    pissed off too and breaking the rules” Flynn

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.