Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › HyperSonic
-
HyperSonic
Publicerad av hanlar på 1 oktober, 2008 vid 11:17Efter att ha läst gamla trådar om HS:en så verkar det som många varit missnöjda med denna enligt mitt tycke underbara skapelse. Mao måste det finnas en eller fler pers som har en liggande men kan tänka sig att bli av med den. jag är intresserad av 105, 111 el 125an. Kan nås på 0708111383 om nån nappar! /Hans
mahi svarade 16 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Hmmm.. Min gamla HS 125 ligger faktiskt kvar nere hos mor o far, men kräver lite reparationer kring fotstropparna fram (däcket har spruckit där “försänkningen” av fotstropparna finns).
-
Hanlar,
Håller helt med. Tycker HS är grym fortfarande. Använder den inte kontinuerligt men kommer inte göra mig av med den.
Bra som formulasubstitut under fina vår/sommardagar, men betydligt roligare att segla i mitt tycke. Grymt vindregister dessutom.Jag tror HS dåliga rykte kommer från dem som aldrig seglat dem alt aldrig lärt sig segla på dem eller kanske blev omkörda av dem, då de var rätt snabba när de kom 2003.
/Magnus
-
Sålde nyligen min 133a Ganska speciell att köra, bettet på kryssen var det bästa med den, samt att den gick lungt när det var småkrappt, dock så var det svårt att få den där sista farten på slören
-
Jag kör ju F-Type nu och ahr provkört HS. Körstilen är lite liknande. Helnöjd med den men skulle vilja ha en något mindre när det ökar lite. Jeppe – jag såg att du hade en förut som “samlade damm” i nån tråd, den kanske man kan laga, utseendet spelar ingen större roll, bara den itne tar vatten – jag skickar ett PM!
-
Min bästa sessionen med en HS:
Date Saturday, Saturday, November 05, 2005
Spot Torkelstorp, Sweden
Board Starboard Hypersonic 125
Sail Neilpryde V8 7.5
Fin Starboard Drake Race 34
GPS type Garmin Geko 201
Average speed 30.33 knots ( 31.21 30.78 30.08 29.91 29.7 )
Max. GPS (display) 32.07 knots
Max. 2 sec. (software) 32.4 knots
100 m run 31.32 knots
250 m run 30.89 knots
500 m run 29.37 knots
Nautical mile 24.68 knots
1 hour 10.21 knots
Distance 30.3
Windspeed 18 knots
Gusts 30 knots -
Magnus – det var du som köpte SuperX:en va? blev frugan nöjd?
-
Det stämmer. Frugan är nöjd med brädan. Hon har inte kört så länge och inte börjat plana än så det är lite vingligt fortfarande, vilket det skall vara…..
Logga in för att svara.