Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › HYPERSONIC TESTAD
-
Oscar, jag tycker inte att testet är ointressant.Med de extremt små skillanderna (om det nu är några) mellan de olika typerna av segel så ger både Hypersonicen och Boxerseglena något radikalt nytt.
Med allt bredare brädor så närmar sig snart alla typer även wave brädor formulabrädorna för att kunna plana lättare i mindre starka vindar.
Som du ser i testerna är denna bräda mycket lätt att gippa med så varför skulle den då inte kunna användas till att rippa vågor och framför allt loopa med.Att den är kort och boxerseglen ger korta master borde innebära att de är lättare att loopa med ??
Vi får inte lura oss av vad marknaden kallar saker och ting.Utan försöka hålla våra sinnen öppna för det nya som möjligen kan ta sporten in på banor.
Jag kan ju ha fel men visst finns boxerseglen väldigt nära starboard och hypersonicbrädorna.
Tips för att slå är alltid välkomna och varandes en tepåse så måste jag säga att träningen på Gran Canaria och på storbrädan verkligen gett en hel massa.Om inte så mycket kunskap kanske utan framförallt självförtroende.Jag är dock en bra bit ifrån att kunna springa runt men börjar närma mig tvåstegs-slagen.
Tack för tipsen och förlåt ett sent svar.
Logga in för att svara.