Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hyra bil i SA -erfarenheter

  • Hyra bil i SA -erfarenheter

    Publicerad av surferic på 23 oktober, 2007 vid 06:03

    Tidigare vintrar när jag varit där i 3-4 månader har jag köpt bil. Nu blir det tyvärr bara ett par veckor så nu måste jag hyra.

    Jag vill ha ett skapligt åk som kan ta mig till J-bay och tillbaka, typ en Tazz eller nåt. Vilken uthyrare är att föredra? Kennings? Value? Cruise? Någon annan? Jag vill INTE ha nån sunkig Jetta från hundkärringen i Milnerton.

    blueride svarade 16 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • star

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 07:22

    Har hyrt från Cruise Car Hire två omgångar tidigare och hyr i år igen. Toyota Tazz, A/C samt takräcke. Funkar.

  • ove226

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 13:53

    kennings är ju bra o pålitliga.

    faen inte visste jag att du skulle dit inte..när åker du? ses vi där nere måntro?

  • surferic

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 18:59

    Åker om två veckor, innan Kapdoktor’n kommer och blåser sönder alla vågor.

    Verkar som det billigaste man kommer undan med är R189/dag inkl. 200km/dag.

    Fler tips mottages gärna!

  • jeppo_f

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 19:24

    Vi betalar R169/dag inkl 200 km/dag för en Tazz från Value Car, men då är det utan AC. Med AC är det R30 till om dan. Körde samma förra året, och det funkade bra.

    /jeppo

  • philippos

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 22:00

    Fick en nästan ny Chana från Kennings för R150/dag (egentligen lite mindre). Komfort som en lådbil men jevlar va nöjd man var med att slippa packa på taket. Plattan i mattan och efter en inte allt för lång stund var man uppe i 150 km/h. Stabilt!

  • surferic

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 04:04

    Misstänker att Jeppo och och Philippos hyrde kärra längre än 2 veckor?

  • philippos

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 06:49

    Jo, jag var där 5 veckor. 2 veckor låter lite lite men fortfarande långt mycket bättre än ingenting.

  • jeppo_f

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 09:49

    Chana? Det är det där missfostret som ser ut som en liten lastbil va? Ascool!!
    Hade lätt hyrt en sån om vi inte var tre som ska dela bil. För det är väl bara två sittplatser i en sån va?
    Riktigt skönt att slippa eländet med takräcke.

    /jeppo

  • philippos

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 10:34

    Yeah man, två sittplatser. Från början trodde jag att det var ett skämt. Idag kan jag nästan sakna den. [img]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=30072&d=1190829895[/img]

  • styret

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 15:37

    fastvi fick ju fel pris på chana förra året. sjukt billigt och då var det över en månad med. det är oftast där gränsen går. tror chana kostar 5lakan/månad i år.

    vi har hyrt via nått som heter svenska afrikacompaniet minns inte vad vi pröjsade för vår mazda men mycket var det inte, och det var inte mycket bil heller.
    http://www.kapstaden.nu/hyrbil.html

  • s66

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 18:47

    Eirich..hör av dig om du behöver hjälp me limo.

    Puss, mvh Andy

  • surferic

    Medlem
    25 oktober, 2007 vid 18:57

    @philippos 424182 wrote:

    Jo, jag var där 5 veckor. 2 veckor låter lite lite men fortfarande långt mycket bättre än ingenting.

    Ja, 2 veckor är kort men jag hade inga planer på att åka när jag snubblade på en 2-veckorsbiljett för 2995 kr. Underbart e kort…

  • philippos

    Medlem
    26 oktober, 2007 vid 09:45

    Smutt! Ha en bra resa!

    / Filip

  • dr-masse

    Medlem
    26 oktober, 2007 vid 09:55

    @surferic 424548 wrote:

    Ja, 2 veckor är kort men jag hade inga planer på att åka när jag snubblade på en 2-veckorsbiljett för 2995 kr. Underbart e kort…

    Mmm… det där låter ju bra! Jag snubblar över biljetter och resor varje dag, men missar att plocka upp de … 😀 När får man se dig på Torö igen?

  • poppo

    Medlem
    26 oktober, 2007 vid 12:51

    Professorn åker bara paddelbräda nuförtiden, bangade tom Rullsand på nordväst 14m/s fast han var i krokarna! Verkar gälla hela Gävle-gänget, det var inte en vindsurfare ute – Skärpning pöjkar! 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hyra bil i SA -erfarenheter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.