Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport I mån av plats.

• I mån av plats.

Publicerad av rasmus_w på 2 augusti, 2008 vid 02:45

Har bokat en restresa till egypten och grävt en del i vad som gäller för transport av surfprylar, och beskedet jag har kunnat få är att det inte går att föranmäla och att prylarna tas med i mån av plats. Givetvis kommer jag vara där i jäkligt god tid, men hurpass nervös behöver jag vara?

Och om jag inte får med dem, vad göra? Lär knappast finnas tid att vända hem med grejerna. Kan de ta hand om prylarna på nåt vis på arlanda?

rasmus_w svarade 16 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • nikke

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 11:50
    Rasmus_W;486501 wrote:
    Har bokat en restresa till egypten och grävt en del i vad som gäller för transport av surfprylar, och beskedet jag har kunnat få är att det inte går att föranmäla och att prylarna tas med i mån av plats. Givetvis kommer jag vara där i jäkligt god tid, men hurpass nervös behöver jag vara?

Och om jag inte får med dem, vad göra? Lär knappast finnas tid att vända hem med grejerna. Kan de ta hand om prylarna på nåt vis på arlanda?

Ring och prata med arlanda om de har någon typ av förvaring eller om du har någon polare som eventuellt kan ta hand om grejorna dina.

• stinger

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 12:32

Om du ska till nåt ställe där det finns ett surfcenter skulle jag hyra istället för att ta med. Kostar väl typ en tusing att ta med grejorna och kanske 2000 att hyra. Kolla info om Dahab på länken 160 (Mistral/North) – 170 (JP/NP) pund (12.34 enligt Forex)

http://www.planetwindsurf.com/destinations/dahab/windsurfing.asp

• rasmus_w

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 17:24

Å andra sidan är en utlandsresa ett utmärkt tillfälle att lära känna nya brädan bättre. Plus att billigaste brädhyran för två veckor stannar på 295 € enligt http://www.fun-system.com/e_index.htm , det blir närmare 3000 än 2000 det. Att frakta grejorna kostar 800 såvitt jag kan se. Men det är ju klart irriterande att inte kunna få besked om ifall det går att ta med grejorna eller inte.

• rasmus_w

Medlem
    3 augusti, 2008 vid 03:17

Det gick ju utmärkt att checka in brädan och det verkar inte ha kostat nåt. Nu är det bara att hoppasatt brädan kommer fram till Hurghada i ett stycke.

/Sitter vid gaten

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport I mån av plats.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.