Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing i morgon Varberg

• wakenils

Medlem
    8 mars, 2011 vid 16:13

är isen borta??

• debkausf

Medlem
    8 mars, 2011 vid 18:43
    WakeNils;648822 wrote:
    är isen borta??

Isen ligger kvar på knäknäckardammen men på vågspotet är det fritt.

• above_the_law

Medlem
    9 mars, 2011 vid 09:39

I´m on my way dudes. Ses där om det inte är alltför bra vågsurf i Åsa på väg ner…

• mat

Medlem
    9 mars, 2011 vid 10:40

VAD FAN! Snö storm nu i Varberg….

• debkausf

Medlem
    9 mars, 2011 vid 19:12

Fin kväll i laajet. Imorgon blir det 5:a riggar 16.20 om nån mer e på. Skönt att vindsurfarna inte vågat sej ut än.

• byguy

Medlem
    10 mars, 2011 vid 00:18

är isen borta så även en gubbe kan ta sig i vattnet?

• above_the_law

Medlem
    10 mars, 2011 vid 09:01
    Mat;648916 wrote:
    VAD FAN! Snö storm nu i Varberg….

Ja, men det var sjukt bra mellan kl 14-16, sen kom solen och då la det sig rätt snabbt.
    Låg lite isklumpar in mot hamnen men ute vid norra delen och stenen var det epic ett tag:-)!
    Körde tyvärr sönder en bräda vars laminering släppte helt på ett område av 2 kadrat-decimetrar, med det var det värt…

Idag kör vi igen efter kl 12 boys!!!
    Vilka är på förutom jag och Magnus J?
    /Nicco

• pepa

Medlem
    10 mars, 2011 vid 11:13

Jag är i Villanäs vid 14-tiden!

• debkausf

Medlem
    10 mars, 2011 vid 17:56
    byGuy;649039 wrote:
    är isen borta så även en gubbe kan ta sig i vattnet?

Det blir snabbt bättre nu. A-bay var nästan helt rent idag, igår blev det dock några titanic-volter. Mest troligt blir det en kvälls-session imorgon med. Om någon e på slå gärna en pling 0706 842270.

• sl0k

Medlem
    10 mars, 2011 vid 20:00

Funderar på att sticka från jobbet i gbg vid lunch imorgon och sticka ner till Varberg om det nu är hyfsat isfritt. Hur ser det ut i ex Björkäng?

• above_the_law

Medlem
    10 mars, 2011 vid 20:59
    sl0k;649133 wrote:
    Funderar på att sticka från jobbet i gbg vid lunch imorgon och sticka ner till Varberg om det nu är hyfsat isfritt. Hur ser det ut i ex Björkäng?

Vad ska du till Björkäng o göra? Isfritt i A-bay ända in nedanför Surfers C. Lite is flyter i norra delen men ingen fara så länge du inte blir spolad och indragen i skiten för dom är tunga och hårda;-)

• byguy

Medlem
    11 mars, 2011 vid 08:16
    debkåusf;649112 wrote:
    Det blir snabbt bättre nu. A-bay var nästan helt rent idag, igår blev det dock några titanic-volter. Mest troligt blir det en kvälls-session imorgon med. Om någon e på slå gärna en pling 0706 842270.

Var du i a bay igår? Jag var i läjet på kvällen, fick vada genom en del is.

• mat

Medlem
    11 mars, 2011 vid 12:00
  • above_the_law

Medlem
    11 mars, 2011 vid 12:25
    byGuy;649169 wrote:
    Var du i a bay igår? Jag var i läjet på kvällen, fick vada genom en del is.

Ah, men behöver du inte om du går ut vid Svartkärsvägen… Var där i förrgår och fick bättre session än igår fram t o m kl 16 i a f… Helt ok vert på vågen för den som vågar köra vid norra viken/stenen.

• above_the_law

Medlem
    11 mars, 2011 vid 12:34
    Mat;649193 wrote:

Fina foton Mat, men nu är det dags att du drar på dig gummit igen broder:-)

Var inte min dag igår… Lyckades invertera kiten på FÖRSTA riktiga vågen vid norra udden, fick ok surf i ca 5 min, sedan gick jag in för att fixa linorna. Då droppade vinden och efter det kunde jag knappt höjda ut till udden igen med min 7 kvm C-kite. Så fort man tog en våg så var man så långt ner i viken att det inte gick att ta sig ut igen… suck. Drog dessutom in i några tjocka men rel små isbollar så att ytterligare en thruster lossnade… Som tur var inte vänsterfenan denna gången dock. Tur i oturen, ha ha.

Prognosen sa ju att det snarare skulle öka, så hade även riggat 5:an på stranden innan, men skulle ju ha kört 9 eller t o m 11 kvm och haft den lite fetare brädan jag trashade igår för att kunna göra något vettigt med vågorna:-(.

Nåväl, kul att va på vattnet med sköna dudes:-)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing i morgon Varberg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.