Senaste nytt Forums Övriga Off Topic i skivspelaren

• styret

Medlem
    18 juni, 2006 vid 11:08

jodu…
    det var ju precis det jag skrev. men tack för inget…

ingen lyssnar på trance. det tackar vi för.

• alexasu

Medlem
    18 juni, 2006 vid 12:45

den senaste två veckorna har Sunny Day Real Estate’s första skiva, “Diary”, letat sig in min spelare. synd att den är lite lång bara, man orkar inte sittta igenom 52 minuter bara sådär, då måste man göra något samtidigt. ca 30 min är perfa för ett album.

• blandsvamp

Medlem
    18 juni, 2006 vid 22:39

Äh, idag. Babyshambles, för att jag skall bli rejält sur på mig själv att jag inte var på hultsfred i år och att jag blir pepp att åka på Ölandroots istället. (Åh, vad jag hoppas att ni har Liptones som äss i rockärmen (Buller har signat Club Killers också, woho!)). Tidigare idag lite “Skurkar, helgon och vanligt folk”. Varför? Ingen aning.

• styret

Medlem
    19 juni, 2006 vid 17:55

Jag kan tyvär medela att vi inte har liptones på lut.
    dom lirade förra året och ja… dom som har bokat årets akter är väl lite puckade med.

men nästa år säjer jag bara… då slår vi på stora Ska-trumman.

dock är ju inte årets ska-band nått att sticka under stol med. förfan Babylove and the van Dangos är ju fan det bästa någonsin och USCB leverar ju alltid.
    en hel del nya band. gå in på http://www.olandroots.com och håll dej uppdaterad. blir bland annat en del jamaikanskt.

• jat

Medlem
    20 juni, 2006 vid 16:38

Skivspelaren? Jag tror min skivspelare står i källaren. 😉

• styret

Medlem
    20 juni, 2006 vid 17:05

kass.
    även fast du bara är dryg måste jag poängtera hur grymt vinyl är. det är fan så mycket bättre både i känsla och ljudkvalle.

• blandsvamp

Medlem
    29 juni, 2006 vid 16:08

Jag såg USCB på buller i fjol, det var väl inget man ringer och väcker kompisarna för, direkt, särskilt inte när man sett Liptones tidigare samma dag. Jag skall hålla koll på hemsidan såklart.

I min cd-skivspelare i bilen idag så blev det Nicola Sarcevic (hans Lock-sport-knock-skiva är sjukt bra), lite Johnny Cash och Tiger Lou. Uuh.

• alexasu

Medlem
    29 juni, 2006 vid 20:44

fick hem Fugazi’s senaste, The Argument, häromdan. första lyssningen tänke jag nåt i stil med “vafan e detta?”, men jag gav den en chans till och nu kan jag inte sluta lyssna på den. den växer fortfarande.

• styret

Medlem
    1 juli, 2006 vid 06:40

Jag tycker personligen att USCB är ett av sveriges bästa liveband men liptones håller jag som sveriges absolut bästa liveband så jag förstår din reaktion. Lptones är tamejfan totalt omöjliga att stå still till när dom lirar live. Synd att deras splning på buller i år blev inställd. det verkade riktigt fett att battla bustups.

men mest taggad r jag på babylove and the van dangos på Öland Roots. danskarna kan sin skit!

• tbsurf

Medlem
    1 juli, 2006 vid 12:09

Ok Här kommer en till 60-talist :laugh: och hos mej snurrar om och om igen just nu det senaste av och med

James LaBrie
    Kings X
    Avenged sevenfold
    Nickelback
    Disturbed
    RedHotChiliPeppers
    Danko Jones

• alexasu

Medlem
    1 juli, 2006 vid 12:16

personligen tycker jag att danko jones är ett av de absolut bästa live-banden jag sett, men man tröttnar förhållandevis snabbt på deras skivor (som dessutom bara blir sämre å sämre).

• surfjohan

Medlem
    10 juli, 2006 vid 20:17

Damian marleys senaste är riktigt fet (lyssnat på “where gonna make it” varje dag i 2 veckor nu hehe). Och sommarens chill nr 1 är ju jenny wilson, dock kan det bli lite väl deppigt efter ett tag men några låtar är ritkigt soft. Sen kan jag rekomendera det gamla hårdrockspunkbandet “london towers” riktigt röjigt och bra.

• styret

Medlem
    10 juli, 2006 vid 21:23

jag ahr vikt ner mej och börjat spela mycket carla bruuni. snorskön fransk singer songwriter typ. perfekt när man kör hem från jobbet över dom öländska nejderna frammåt 3-4 snåret då det grynas över östra sidan. jävligt fint faktiskt.

• piros

Medlem
    13 juli, 2006 vid 20:11

För tillfället måste jag poängtera att gnarls barkleys skiva är över all förväntan. Och saker som håller rakt genom i ur och skur är manu chao.
    Helt off’s nya skiva har jag inte haft tillfälle att provlyssna än, tyvärr. Men det kommer väl antar jag.

• calle_b

Medlem
    14 juli, 2006 vid 06:55

Kör lite allt möjligt.
    elektronisk, sample Hiphop (Prefuse73) – mycket grymt.
    Lite rocksoft klassiker från America – horse with no name går ju alltid hem.
    Kings Of Convinience (morgontrött dyslektiker??? )
    RHCP
    Röyksopp är juh fina.
    Ramses Revolution går hem på väg till surfet (affro-funk a la “omöjligt att sluta rycka med benet” och fina harmisar)

Sen är det juh såååå mkt mer… 😉

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic i skivspelaren

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.