Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ice-speed meeting 18/1?

• Ice-speed meeting 18/1?

Publicerad av kinetic på 13 januari, 2009 vid 20:09

Har sneglat lite på “proggarna” o som det ser ut så kommer det bli kallare igen från o med onsdag natt, förhoppningsbis fryser det på igen så isen blir mindre knöglig, men framförallt säker…Proggen för 18 jan ser bra ut, än så länge…Vore kul med ett “Ice-speed meeting” på nån lämplig “sjö”, jag föreslår Drevviken. Givetvis är alla som kör “is-bräda” välkomna, dvs bräda med 4 medar, mono-med bräda, kitewing osv, så länge man står o håller i riggen, isjakter anser jag inte höra hemma här…Vore kul att dra ihop ett gäng o se om vi kan pusha varandra till “tokiga” farter:grin: Även ni utan bräda kan komma jag kan låna ut min bräda/rigg, men GPS får ni ordna själva:grin:

badjanne svarade 15 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • badjanne

Medlem
    13 januari, 2009 vid 21:14

Suverän ide.
    Jag försöker få igång skåningarna med SydSpeed on ICE men det är inte så lätt, vi är ju inte vana vid is.

Lite långt att köra men kanske vi kommer upp ialla fall.
    Var ligger Drevviken?

• kinetic

Medlem
    13 januari, 2009 vid 21:27

Drevviken ligger dessvärre långt från Klagshamn:frown: , http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=herrg%e5rdsv%e4gen+tyres%f6. Lämpligt ställe att gå i borde vara vid badplatsen i änden av Herrgårdsvägen, övriga populära “i-stigningsplatser” brukar det vara väldigt många bilar vid…
    Ni som kommer utan bräda glöm inte att ta med hjälm iaf, för trillar man så trillar man på hård is…Vore kul om proggen står sig, samt att isen är säker, o givetvis är alla skåningar välkomna:grin: . Och som sagt jag lånar gärna ut min bräda till de som inte har någon!

• Knatte

Gäst
    14 januari, 2009 vid 05:51

Har sneglat lite på “proggarna” o som det ser ut så kommer det bli kallare igen från o med onsdag natt, förhoppningsbis fryser det på igen så isen blir mindre knöglig, men framförallt säker

Det kan bli som du säger, att det blir bra och fast is om det fryser på igen. Men risken är stor att det blir överis istället och då blir det pannakaka av allt. Överis har en förmåga att spricka (lite som bristande skare) och d går det inte att åka, utan stora risker…
    Men har bara isen flera håligheter “slukhål” som överskottsvattnet kan rinna undan och ner under isen i, så lär isen bli jämn, fin och snabb:smile:

• trimmarn

Medlem
    17 januari, 2009 vid 16:12

Blir det ngt Ice-speed meet på drevan i morgon. Isen är riktigt fin.

• kinetic

Medlem
    17 januari, 2009 vid 16:14

Trimmarn: Nej det verkar inte så…men jag skall dit iaf, för SO funkar väl?? Har även den där is-kite brädan vi pratade om, så du kan få testa den om du har mjuka snowboardskor (har satt ditt “Proflex” bindningar), har själv ett par snowbaordskor typ storlek 42…

• trimmarn

Medlem
    17 januari, 2009 vid 16:19

Perfekt jag slänger in snowboardskorna och testar brädan. Jag har fixat till min isbräda oxo så vi kan rejsa lite..

• jps

Medlem
    17 januari, 2009 vid 17:10

Jag kommer också.

Inte så kallt och rätt bra med vind. Vore kul om det kommer fler.

• badjanne

Medlem
    17 januari, 2009 vid 17:42

Synd ni inte bor i Skåne vi körde idag.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=63598

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ice-speed meeting 18/1?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.