Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Icesurfing kit

• Icesurfing kit

Publicerad av badjanne på 24 mars, 2006 vid 12:48

1980 hittade jag en patentritning på ett icesurfing kit.
    Byggde en direkt och använder den fortfarande.
    På bilden använder jag hockeyrör men kör numera med långfärdsskridskor.
    Det lär även gå att använda skidor men det har jag aldrig provat.
    Prylen såldes i sportaffärer under några år.
    Eftersom man kan röra fötterna i sidled upplever man sig inte fastsatt som på en snowboard.
    Jag rekommenderar hjälm eftersom det kan gå rugigt fort.
    Normalt slår man sig inte på is när man ramlar förutsatt det är fritt i färdriktningen.
    Good luck akta sprickorna

tsss svarade 18 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jps

Medlem
    24 mars, 2006 vid 19:52

Det är ju lite “måste bygga” varning på den där. Kan du ta lite fler närbilder på olika detaljer på anordningen.

Är detta samma lösning som den “pinne” någon (kommer inte ihåg vem) pratade om att man kan issurfa med???

• tsss

Medlem
    24 mars, 2006 vid 21:37
    JPS wrote:
    Det är ju lite “måste bygga” varning på den där. Kan du ta lite fler närbilder på olika detaljer på anordningen.

Är detta samma lösning som den “pinne” någon (kommer inte ihåg vem) pratade om att man kan issurfa med???

Det finns nån snubbe som köpte hela återstående lagret av “pinne mellan benen” aka Wintersurfer, tror jag. För några år sen la dom in obetald reklam, förtäckt som uppmuntrande inlägg här på Konfen, om hur bra grejen är. Alla som jag känner som använda såna här har lagt av, så det bör finnas en del beggade till salu.

Alla dom prylar som kommit fram de senaste åren är nog klart bättre alternativ.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Icesurfing kit

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.