Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Icke-bedrift?
-
Icke-bedrift?
Publicerad av sourra på 26 maj, 2008 vid 20:36Satt och slösurfade på Kiteforum och hängde upp mig på en grej: Iskallt vatten och 30 sjömil = 55 km = en normal 2h downwinder i Sverige. Är det bara jag som finner denna “bedrift” måttligt imponerande?
Tycker nog snarare att denna åkning av samme man stundtals är betydligt mer intressant
[YOUTUBE]NFS48JmGjxg[/YOUTUBE]
kvabbso svarade 16 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
det enda som e lite fräkt e ju att det e cape horn det e ju rätt så stökigt där
-
Precis, det är ju just att det är Cape Horn. Stökigt, stora vågor, hård vind, många båtförlisningar o det tar ju lite längre tid än 2h att köra en downwinder på 55km.
-
Ja i och för sig Nicke, det har ju ändå förlist 4 fartyg där sedan 1914 =)
Personligen tror jag inte att han väntade in den stökigast dagen. Därtill så rundade han ju inte udden utan seglade från dess spets om jag förstår saken rätt (med följebåt)Följande mening får mig verkligen att dra på munnen: “To achieve such a feat, Bruno Sroka has been training extensively for years, paying special attention to his equipment as well as to his physical and mental preparation.” Wow, rena Mount Everest-förberedelserna hohoho. Han har bergis varit på sån Rocky-bootcamp och huggit ved.
-
Nä, det är klart. 1914 öppnade ju panamakanalen =) Men det är klart, cape horn har kanske mer en psykologisk betydelse numera, vad vet jag =)
-
Jag har ingen aning Tony, men jag ska också träna i flera flera år för att göra en sån heroisk insats.
-
man kan ju alltid lura några sponsorer med att skriva hur in i helvete svårt det är
Logga in för att svara.