Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ICON 5.7 eller ICON 5.9

• ICON 5.7 eller ICON 5.9

Publicerad av zevs på 15 september, 2009 vid 09:19

Jag har ett ICON 5.0 -08 som jag är supernöjd med och står nu i valet och kvalet vilket större segel jag skall kompletera detta med. Valet står mellan ICON 5.9 och IRON 5.7 både 2009. Jag skall ha seglet till min FSW 93L väger 82 kg kör mest i Stockholm platt/chop enstaka ggr på Västkusten. Jag har även en 120l och 7.8kvm 2-XC (Cambers mao) som jag kör med i lättvind så detta nya segel skall användas som största segel till FSW:en. Jag har en fin 430 simmer SC-6 mast som seglet skall köras på.

Vad säger den sammlade juryn?

tim-eriksson svarade 15 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • dr-masse

Medlem
    15 september, 2009 vid 11:28

Iron borde passa din FSW bättre, tycker jag. Iron 5.7 och Icon 5.9 planar nog ungefär samtidigt. Icon tycker jag att man bör peta in en rdm i eftersom det är ett mjukare och snäppet mer manöverorienterat segel än Iron. Inbillar mig att Iron 5.7 går utmärkt bra med SC-6.

• surfmeister

Medlem
    15 september, 2009 vid 11:55

Skulle satsa på Iron 5,7 som är riktigt najs största segel för din FSW. Bra bottendrag och planar minst lika tidigt som Icon 5,9. Dessutom passar SC-6 masten perfekt.

• jojjo

Medlem
    15 september, 2009 vid 19:12

Eftersom du mest kör platt/chopp och använder en FSW hade jag definitivt valt Iron, bra med bottendrag och manöverbarhet så det räcker för en 5,7.

• zevs

Medlem
    16 september, 2009 vid 19:46

OK det verkar vara Iron som gäller, nu är det ett färgval som skall göras… Skall också ta en funderare på RDM-master, verkar vara da shit även om jag är osäker på om jag kommer känna ngn skillnad.

• tim-eriksson

Medlem
    17 september, 2009 vid 14:38
    Zevs;576558 wrote:
    OK det verkar vara Iron som gäller, nu är det ett färgval som skall göras… Skall också ta en funderare på RDM-master, verkar vara da shit även om jag är osäker på om jag kommer känna ngn skillnad.

Såg att surfspot kunde låna ut Reptile rdm master eventuellt, flörta in dig där och testa!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ICON 5.7 eller ICON 5.9

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.