Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Idag blåste det rejält!
-
Idag blåste det rejält!
Publicerad av culing på 7 november, 2006 vid 20:17Prognosen sa 10-14 väst, det blev nog 16-17 i byarna.
I Stockholm är det lite svårt med bra ställen på väst, Lidingö funkar ganska bra, men ganska svalpigt.
Packade 7,6 och 6,8 Fanatic Falcon SL 91 och 80.
Började med 7,6 o 91:an, det blev snabbt för stort, sedankörde 6,8 och Falcon 80. Efter ett tag blev det också stort, att man inte tog med sig 6,3:an.?!#?!”!
Hur stor brukar chansen vara att det blåser mer än vad prognosen säger?
Jag verkar inte få till det i år, får väl satsa lite mera nästa år istället.
Det här är kanske inte sista chansen, vattnet var helt OK, körde stundtals utan handskar.
Hoppas på fler dagar som denna med sol o mycket vind.jester svarade 17 år, 12 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
själv jobbade jag i tyresö i går o på lunchen åkte ja ner till erstan o tittade o de såg grymt ut hade en del o göra men hann till solsidan till 14 men då hade det mojnat men det blev en 1/2timme i solen
-
Kul att du fick köra lite. Även här på framsidan har det blåst både måndag och tisdag. Men ekorrhjulet satte stopp för turer på vattnet, tyvärr.
-
Jester wrote:Kul att du fick köra lite. Även här på framsidan har det blåst både måndag och tisdag. Men ekorrhjulet satte stopp för turer på vattnet, tyvärr.
Jesper, du måste jobba mindre och roa dig mer….inte bra för hälsan sånt där.
Ha det! -
Så sant, så sant… Dock är man faen livegen. Inte kul alls. Jag vill bli ekonomiskt oberoende. Hur blir man det?? Skulle jag bli det, så hade jag bjudit mina speedbröder på en fin resa till något platt, soligt och blåsigt ställe!
-
Jester wrote:Så sant, så sant… Dock är man faen livegen. Inte kul alls. Jag vill bli ekonomiskt oberoende. Hur blir man det?? Skulle jag bli det, så hade jag bjudit mina speedbröder på en fin resa till något platt, soligt och blåsigt ställe!
Har inget tips på hur man blir ekonomiskt oberoende, jobbar själv på det….hojtar till när jag vet.
det man däremot kan göra är att fixa ett jobb som ger maximal frihet…dvs, lätt att flexa vid vind, möjlighet att jobba hemifrån osv
Jag kan i och för sig inte heller segla jämt när jag vill (har ju fru och 3 barn som kräver sin tid…) och jobbet kallar ibland, men oftast brukar jag kunna lösa det… -
Jester wrote:Så sant, så sant… Dock är man faen livegen. Inte kul alls. Jag vill bli ekonomiskt oberoende. Hur blir man det?? Skulle jag bli det, så hade jag bjudit mina speedbröder på en fin resa till något platt, soligt och blåsigt ställe!
Skaffa en brud som tjänar mer pengar än du själv!
-
faster wrote:Jester wrote:Så sant, så sant… Dock är man faen livegen. Inte kul alls. Jag vill bli ekonomiskt oberoende. Hur blir man det?? Skulle jag bli det, så hade jag bjudit mina speedbröder på en fin resa till något platt, soligt och blåsigt ställe!
jag har en:) ska fråga om hon vill bjuda oss till något varmt platt ställe -
faster wrote:Jester wrote:Så sant, så sant… Dock är man faen livegen. Inte kul alls. Jag vill bli ekonomiskt oberoende. Hur blir man det?? Skulle jag bli det, så hade jag bjudit mina speedbröder på en fin resa till något platt, soligt och blåsigt ställe!
Jaha, där satt den.
I nästa liv skall jag göra som gold-digger brudarna:
Enbart stöta på de av motstående kön som har hög inkomst
eller rejäl förmögenhet enl taxeringen..Sen gäller det att gifta sig fort som fan -utan äktenskapsförord,
undvika barn skilja sig och leta upp den kvinna man vill leva med på en söderhavsö:cool2:Annars kan man ju teckna livförsäkring på några miljoner och
försvinna (till cabarete el. dyl), och flytta in i sin änka´s nya
sommar-residens.Fast jag skulle vara nöjd med att få jobba med R&D på B&M med
fält-test som inslag…:wink: -
Härmed efterlyses en styck brud med på tok för möe stålars, som gärna spenderar dom i form av gåvor till mig. Typ en uppsättning Warp F2007, resterande brädor i Warp Slalom-serien. En fet surfbil, och en liten Ferrari eller två skulle inte skada heller… 😉
Är detta omöjligt, så räcker det att du surfar… 😀
Privmessa mig omedelbums!
-
Jester wrote:Härmed efterlyses en styck brud med på tok för möe stålars, som gärna spenderar dom i form av gåvor till mig. Typ en uppsättning Warp F2007, resterande brädor i Warp Slalom-serien. En fet surfbil, och en liten Ferrari eller två skulle inte skada heller… 😉
And while you´re dreaming, wish for a pony…..
-
Jester wrote:Härmed efterlyses en styck brud med på tok för möe stålars, som gärna spenderar dom i form av gåvor till mig. Typ en uppsättning Warp F2007, resterande brädor i Warp Slalom-serien. En fet surfbil, och en liten Ferrari eller två skulle inte skada heller… 😉
hehe tänk på vad du önskar Jester, hittar du en brud som surfar är det en till som vill ha nya grejer vart år, billigare hobbys finns ju ;-)… Gjorde själv misstaget att skicka tösen på en surfkurs …..attans….!!!
-
Inga problem. Får se till att hon börjar speeda (såklart). Då kan hon ju alltid köra nån storlek mindre än jag… Man skall inte se problemen, utan lösningarna…
Den lösning jag ser är att hon bör vara snor-rik OCH surfar…
Hmmm… Vad handlade den här tråden om?? Uj, snacka om att vi kommit från ämnet.. 😀
-
Jester wrote:Inga problem. Får se till att hon börjar speeda (såklart). Då kan hon ju alltid köra nån storlek mindre än jag… Man skall inte se problemen, utan lösningarna…
Den lösning jag ser är att hon bör vara snor-rik OCH surfar…
Hmmm… Vad handlade den här tråden om?? Uj, snacka om att vi kommit från ämnet.. 😀
kanske hon (hästen,kossan eller va det nu blir)tar storleken större.:) -
Ragga på stenbeckskan. Spela roll om hon surfar eller inte, med rätt charm öppnar hon nog plånkan.
Logga in för att svara.