Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › idag, fortuna!
-
idag, fortuna!
Publicerad av fredster på 17 juni, 2008 vid 13:10Tjena, nån som skall ut efter jobb eller kommer vara nånstans nära HBG?
Har bil och kör 1800… bara att hänga på!Fredster:laugh:
debkausf svarade 16 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 34 Svar -
34 Svar
-
Fan vad jag är sugen och behöver ut o öva men sitter och väntar på mina grejor jag beställt =(. Hur bra funkar Fortuna för en rookie?
-
Kitebeach är bättre om man är nybörjare, lite grundare och mer yta att göra sina fel på!
Om det är vind efter jobbet så kommer jag ner till Fortuna eller Kitebeach beroende på vart det är folk när jag kommer! -
@Henric 475727 wrote:
Fan vad jag är sugen och behöver ut o öva men sitter och väntar på mina grejor jag beställt =(. Hur bra funkar Fortuna för en rookie?
Antar att du beställt drakar från LaSurf i och med att du väntar eller? Känner igen det där med långa leveranstider osv!
-
gött moss då syns vi… håll ut Henric snart är du geared up! Förresten jag e rätt så ny så vi kanske skulle slå våra kloka huvuden ihop?
Mejlar dig!
-
Japp, helt rätt. Beställt av Anders. Tog även en kurs med Johnny där nere. Grymt pedagogisk och bra utbildning. Har bestämt mig för att lära mig detta nu!!!!!
Hade ni varit på plats i Lundåkra i söndags kunde jag bjudit på en okontrollerbar bodydrag längs ytan=). -
Sitter på fortuna beach nu… det blåser inte speciellt mycket. Största kiten + stor bräda fungerar kanske. Hoppas den snygga bruden i cafét öppnar snart så att man kan få sig en kall cola med citron 🙂
Första gången jag är här.
/Kristian
-
Det var i alla fall fint väder!
Får hoppas på lite mer vind idag, sticker ner efter jobbet.Kristian, tror att Larssa var sugen på en heldag idag så om du skulle skippa jobbet så skriv här så Larssa vet att han har nån att köra med!
-
var nere men hitta ingen, gör ett nytt försök idag efter jobb! Hitta heller ingen snygg tjej…
see yall
-
Är det hamnen ni kör vid eller?
Finns det någon bra väg om man inte vill parkera på golfbanans parkering o gå över deras banor? för att kommer ner till vattnet där man får köra (kite beach sträckan)? -
anders:.;475863 wrote:Är det hamnen ni kör vid eller?
Finns det någon bra väg om man inte vill parkera på golfbanans parkering o gå över deras banor? för att kommer ner till vattnet där man får köra (kite beach sträckan)?Hej Anders
Det bästa är att köra till Rydebäck, kör ner i Norra Rydebäck vid Shell macken och kör sedan rakt ner mot vattnet och golfbanans södraste hål.
Parkera bilen på en av dom ca 50 p-platserna som finns och gå sedan längs med golfbanans staket till du kommer till havet. Där går du ca 200m norrut till du ser en gul skylt som visar var du kan vara och kita.
Kita absolut inte söder om den skylten för då kommer vi garanterat få problem med vårt fina tillstånd vi har kämpat för.Mvh/Roger
-
Det finns 2 skyltar, håll er inom dessa när ni riggar på stranden och kör på vattnet nära land. 300 m ut kan man ju nyttja hela sundet!
-
Det låter fint det, tänkte eventuellt köra dit idag faktist! se om man får någon vind! vi ses!
-
Här är en länk till väderstationen i Fortuna, lägg till ca 2 ms!
-
Hehe tack! då är det med andra ord körbart nu, precis.. jaha då var det bara 5,5h timmars plåga kvar på jobb.
Danska FRV visar att det kommer blåsa 6-8 m/s 15-18.oo ikväll
tror jag kör flex testar vid 16.00 -
@anders:. 475892 wrote:
Hehe tack! då är det med andra ord körbart nu, precis.. jaha då var det bara 5,5h timmars plåga kvar på jobb.
Danska FRV visar att det kommer blåsa 6-8 m/s 15-18.oo ikväll
tror jag kör flex testar vid 16.00Kanske, kanske inte!
Om det är vind vid 17 så kör jag ner till Fortuna!
Logga in för att svara.