Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Idag har de kört i MOS
-
Någon som vet om Ben Van Der Steen kör denna period? Får inte upp någon info på “Riders” knappen.
Han har ju gjort det omvända bytet jmf med Finian (dvs NP->Naish) och har väl rätt bra tider med gps på NP.
-
nu finns det fina bilder att titta på från i söndags :tongue:
-
Knatte
Gäst14 mars, 2006 vid 17:18adde wrote:Någon som vet om Ben Van Der Steen kör denna period? Får inte upp någon info på “Riders” knappen.Han har ju gjort det omvända bytet jmf med Finian (dvs NP->Naish) och har väl rätt bra tider med gps på NP.
Jag tror inte han är med just nu i alla fall. Hittar ingen info och han är ju inte med på bilderna heller.
Plattvatten, man blir sugen 😀
-
Kan någon pinka in på en kartbild exakt var det här ligger………sen undrar jag om någon kan tänka sig att låna ut sitt bensinkort Euroshell, jag behöver nämligen skrapa rutan på vanen med den!
-
getwet wrote:Kan någon pinka in på en kartbild exakt var det här ligger………sen undrar jag om någon kan tänka sig att låna ut sitt bensinkort Euroshell, jag behöver nämligen skrapa rutan på vanen med den!
Hahahaha 😀
Nej du den gubber gick inte, det är nämligen vinter här med så kortet används flitigt :tongue: -
Knatte
Gäst14 mars, 2006 vid 19:14Saxat från MOS-sidan idag.. Tydligen 7 st som körde i helgen.. Måste var surt för italien killen/tjejen som ligger drygt 10 knop efter.. Blåbär eller oflyt ?? 🙁 :rolleyes: 😮
The first day of wind for this spring period ended with a top run of 40.67-knots and this speed belonged to Dave White (Gaastra/Tabou) of England.
Canal manager Christophe Simian stated:- “Throughout the day the northerly Mistral wind never reached over 30-knots here in Les Saintes, but we had a very good angle of 125 degrees which enabled the riders to post very fast times considering the strength of the wind.”
The fastest women’s time of the day belonged to Valerie Ghibaudo (Gun/T1) with a speed of 36.70-knots and Marion Raisi (NeilPryde/Exocet) of Marseilles posted a time of 34.62-knots on her first day of competition on the ‘French Trench’.
Record holder Finian Maynard (NeilPryde/F2) was absent due to a vehicle problem in Switzerland on his drive to France, but he is now prepared and ready to go for the next windy day.
The complete competitor list and best speeds (in knots and km/h) are posted below.
63 D. White GB 40.67 – 75.31
62 M. Van Meurs HOL 40.51 – 75.02
22 D. Garrel FRA 40.26 – 74.56
24 J. Gautier FRA 37.33 – 69.13
444 V. Ghibaudo FRA 36.70 – 67.96
21 M. Raisi FRA 34.62 – 64.11
501 A. Bargi ITA 23.76 – 44.00 -
JEPPE…………HALLÅ, jag behöver låna din nya bilnavigator några dagar, ska bara kolla om den funkar bra…..hur länge batteriet håller o så!
-
Knatte
Gäst17 mars, 2006 vid 11:13David White har gått upp till 125 modiga kilo enligt sista loggen..
-
getwet wrote:JEPPE…………HALLÅ, jag behöver låna din nya bilnavigator några dagar, ska bara kolla om den funkar bra…..hur länge batteriet håller o så!
Tjena mannen!
Så länge det finns ett 12V uttag i åket ditt, så borde den hålla hela vägen. 😉
-
Nu är live tickern igång på MOS!! 110 grader och 30 knop….spännande!
-
42.72 knop för Diethelm. (Såg ut som 43.5 först i loggen, men tydligen någon korrigering senare.)
-
Nytt italienskt speedrekord av F2’s brädshaper Patrik Diethelm togs idag i kanalen i St Marie de la mer! 42.72kts lyder nya rekordet!
Mer information inom kort på http://www.f2-surf.com och http://www.mastersofspeed.com. Congratulations Patrik !!!! -
fredrik.ygge wrote:42.72 knop för Diethelm. (Såg ut som 43.5 först i loggen, men tydligen någon korrigering senare.)
Sorry Fredrik! Du hann visst före mig… 🙂
Logga in för att svara.