Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Idag har jag varit Jesus!

• badjanne

Medlem
    8 mars, 2009 vid 20:39

@andersbq 534046 wrote:

Nja, Torkelstorp och Tjolöholm är stor skillnad, TT är mellan två åars utlopp och mycket is som bildas och flyttar fram och tillbaka. Dessutom grunt och djupt om vartannat. Markeringarna i TT har sannolikt gett sig för en månad sedan.
    De som jag satte i Tjolöholm, var två dagar innan isen ruttnade och försvann. Är ganska säker på att alla är kvar.

Du har väl lagt in alla stenarna på GPS så det är en baggis att märka om dom.
    Vi är nog många som hjälper dig.
    Inte kul med kvaddade fenor

• lasso

Medlem
    9 mars, 2009 vid 08:18

Ja, absolut, bara det blir lite varmare. L

• kris

Medlem
    9 mars, 2009 vid 09:56

Apropå pinnar, glömde skriva en sak som inträffade i onsdags. När jag började lasta ur bilen så kom det fram två personer som presenterade sig och sa att de kom från Länsstyrelsen. De undrade om jag visste vem som satt ut pinnar (och var väldigt frågvisa kring kitare) men jag hade ‘ingen aning’.

Fick lite grann känslan av att någon klagat på kitare och att de kör för långt in i viken o s v. Hoppas det inte spiller över på annat..

• jalla

Medlem
    9 mars, 2009 vid 12:51

@andersbq 533088 wrote:

Antar att du menar bildligt, annars är denna sidan från KKKK ganska nära där vi bor: http://www.swedweather.com/490001/

Vet du hur vindmätaren sitter placerat? Går den att lita på?
    Bra att veta för oss locals…..

• sourra

Medlem
    9 mars, 2009 vid 14:21

Vad har länsstyrelsen för synpunkter på hur vi kitear där egentligen?

• kris

Medlem
    9 mars, 2009 vid 14:46

Vet inte säkert suorra, men de ville veta hur långt in mot land kitare kör. Höll på med ledande frågor typ “Är det inte så att de kan köra väldigt grunt på grund av små fenor?”, “Kör de inte väldigt långt in här?” o s v.

Längst till höger på gräsytan (om man tittar mot Onsala) så står det en picknickbänk (där bortanför är det vildvuxet typ) och en träpinne med en blå(?) skylt på. De påpekade att det är naturområde bortanför den, eller något dylikt, och att de hade ansvar för det. Ingen direkt tillsägelse från dem, men mellan raderna lät det som att den delen av viken som går innanför pinnens gräns (vilket är rätt mycket vid högre vatten och där både ws och kitare befinner sig ibland, främst nybörjare) inte ska nyttjas.

Framgick klart att de inte vet något om kite, undrade om jag körde “sån där drake?”. Sa också att de aldrig sett folk kita där själva, vilket tyder på att någon annan klagat. Kanske någon boende i närheten?

Borde luskat/frågat mer, men hade ingen större lust. Kändes som de taggade ned för att jag var tjej och inte kitade..

• andersbq

Medlem
    17 mars, 2009 vid 22:04

Det där med att leka Jesus var ingen hit.
    Körde vid Äskatorp och Tjolöholm idag, inte en pinne kvar!
    (men jag vet ju var alla stenarna är nu, så jag klarade mig bra ändå)
    Islossning eller Länstyrelse, borta är de iallafall…

• surfan

Medlem
    17 mars, 2009 vid 22:36
    andersbq;535478 wrote:

Fan vad tråkigt vi får fixa det någon dag!!!:mad:

• speedjanne

Medlem
    18 mars, 2009 vid 08:26

@andersbq 535478 wrote:

Synd att vi missa varann, det var jävligt kul att köra igen,varmt och skönt (öppna vantar!) och kartongnya prylar EVO2 7.0 var kanonskönt!

Mvh Speedjanne

• andersbq

Medlem
    18 mars, 2009 vid 08:36

@Speedjanne 535536 wrote:

Synd att vi missa varann, det var jävligt kul att köra igen,varmt och skönt (öppna vantar!) och kartongnya prylar EVO2 7.0 var kanonskönt!

Mvh Speedjanne

Ja, det kom lite emellan, sedan hade jag bråttom ut så jag hann inte heja på er. (ni hade ju parkerat så konstigt).
    Jag körde helt utan vantar, frös inget.

• badjanne

Medlem
    18 mars, 2009 vid 17:02

Var i Göteborg och hämtade en bräda idag.
    Har hört mycket om TT, men aldrig varit där, så vi tog en sväng inom på vägen hem. Jag misstänker det var väldigt lågt vatten för den berömda “Klangapiren” låg minst två dm över vattenytan.
    Mellan piren och norrut såg jag fem stora stenar som alla var märkta med pinnar med rödmålad topp. Söder om piren, långt ut, såg jag par “rälia” omärkta stenar.
    Nu vet jag inte var ni surfar men jag misstänker ni parkerar och riggar vid båtklubben.

• andersbq

Medlem
    18 mars, 2009 vid 18:00

ja, idag var det extremt lågt vatten.
    Vi parkerar rakt fram dvs på gräsplanen väster/nord om hamnen
    Vi seglar vid sydliga vindar i området utanför, där finns typ 6 stenar
    Vi seglar inte mellan stenpiren och den muddrade kanalen
    De stenar som jag märkte ligger ca 2-3 km sydost om TT, mellan Äskatorp och Tjolöholm. Där är högfartsområdet vid västliga vindar.

PS Idag har jag köpt 25 nya vägpinnar på Lantmännen.

• surfan

Medlem
    18 mars, 2009 vid 21:07
    andersbq;535656 wrote:
    PS Idag har jag köpt 25 nya vägpinnar på Lantmännen.

Vi kan dela på kostnaderna,, när ska vi sätta ut dom??

• andersbq

Medlem
    18 mars, 2009 vid 21:23

Uppe i TT tänkte jag sätta ut dem när jag är där med barnen. Medans ungarna seglar runt i 3 knop kan jag staka ut de två stora som är till höger mitt i. Musselrevet måste vi också ta nån gång. Nu är det bara 2 farliga armeringsjärn som knappt sticker upp.

De nere vid Äskatorp & tjolöholm hade ju en liten båt varit till stor hjälp.
    Jag såg inte heller dina vägpinnar nere vid Tjolöholm i söndags.
    undrar när MGS lägger i sin båt?

• andersbq

Medlem
    29 mars, 2009 vid 15:52

Idag har vi märkt några av de stora stenarna i viken nordväst om TT-parkeringen.

Sida 3 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Idag har jag varit Jesus!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.