Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Idag har jag varit Jesus!

• andersbq

Medlem
    1 oktober, 2009 vid 16:40

…….

• benke-2

Medlem
    1 oktober, 2009 vid 17:10

Najs!

Verkar bara vara typ en sten på ett rätt stort område, utanför bonngården som har en snurrebåt liggandes i strandkanten.(ca 1km norr om Tjolöholm)
    Men det kanske är för riskfyllt för vissa, å köra sm där.
    men är ju fint plattvatten.

• andersbq

Medlem
    1 oktober, 2009 vid 17:19

OBS det finns även okända omärkta stenar!
    (dom kan jag dock inte plotta)

• andersbq

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 15:44

Idag så “synade TT sina kort” med en vattennivå som var minst en meter under normalen.
    Jag tog en 2 timmars walkabout till bondgården och lite längre. (tog bort våra flaggor från SM).
    Blev nog drygt 5 km totalt i gyttjan. Hittade 23 “nya” stenar där vi brukar segla (området för heat 1 på SM), hade 9 snökäppar kvar, när de var slut så fick jag ta lite pinnar på stranden. Har dock positionerna nu på samtliga. Så när Lantmännen får in nya snöpinnar i lager igen så ska jag gå ditt och fortsätta.
    Vill också passa på att tacka alla som bidragit till märkningen. Ni som satt in en hundring, kan nu känna att ni äger 5 av de 100 käpparna!

Det finns dock lite fler sten kvar innan det är klart:

• glader

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 16:10

Du gör ett fantastiskt arbete Anders. Jag köper gärna 5 pinnar till, eller 10.

• tobhed

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 20:50

Var köper man pinnar, funderar på att göra nåt liknande de du har gjort fast i Klagshamn

• surfan

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 20:57
    tobhed;585248 wrote:
    Var köper man pinnar, funderar på att göra nåt liknande de du har gjort fast i Klagshamn

granngården:wink:

• swe117

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 20:57
    tobhed;585248 wrote:

Verkar ju på Anders som att man kan köpa dom hos Lantmännen. Vi tog för kännedom upp ca 30 markerinagr i Klagshamn i går. De flesta var dunkar, men en del master också. Vi har tillsvidare sparat de “inre” markeringarna om i fall att vi skulle få vind någon gång.

/ Uffe

• klang

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 21:01
    SWE117;585253 wrote:
    Verkar ju på Anders som att man kan köpa dom hos Lantmännen. Vi tog för kännedom upp ca 30 markerinagr i Klagshamn i går. De flesta var dunkar, men en del master också. Vi har tillsvidare sparat de “inre” markeringarna om i fall att vi skulle få vind någon gång.

/ Uffe

Gott jobbat boyz

• andersbq

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 21:07
    tobhed;585248 wrote:

Japp Lantmännen heter Granngården nuförtiden, dom kostar typ 23:-/st men om man köper 20-pack så tror jag de kostar 18.90:- inkl moms

Om man behöver 250st kan man köpa här http://www.nimaab.se/se/art/snokapp-2m-utan-reflex.php moms tillkommer dock.

• swe117

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 21:14
    andersbq;585256 wrote:
    Japp Lantmännen heter Granngården nuförtiden, dom kostar typ 23:-/st men om man köper 20-pack så tror jag de kostar 18.90:-

Ska nog försöka samla ihop lite stålar och köpa här nästa gång: http://www.nimaab.se/se/art/snokapp-2m-utan-reflex.php

Bra tips!
    Hedenhös, kan du stanna och köpa ett gäng. Hittade troligen “våran” sten när vi härjade i går. La tillbaka en av dunkarna åt Petter att “märka”.
    Många av dunkarna hade drivit iväg från stenen, trots de tunga sänkena. Tror att käppar eller liknande är bättre, antingen står de kvar på plats eller så är dom helt borta.

/ Uffe

• andersbq

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 21:21

snökäppar klarar isen förhållandevis bra, men vanliga “naturpinnar” dvs små träd typ rönn är också sega när isen börjar dra.

• swe117

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 21:25
    andersbq;585260 wrote:
    snökäppar klarar isen förhållandevis bra, men vanliga “naturpinnar” dvs små träd typ rönn är också sega när isen börjar dra.

Röstar för snökäppar!
    Kan ju bli tufft att plantera i bukten:wink:.

/ Uffe

• jester

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 21:47

Eller så skaffar ni riktiga slalom-käppar, dom alpina alltså… Sen kan ni köra slalom på riktigt där nere.. 🙂

• badjanne

Medlem
    26 oktober, 2009 vid 07:14

La info under vindsurfing
    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=70040″]Stenmarkeringarna i Klagshamn upptagna – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

På djupt vatten måste vi nog använda dunkar eller liknande eller dj-l långa käppar

Sida 6 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Idag har jag varit Jesus!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.