Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › idrottsläkare i skåne
-
idrottsläkare i skåne
Publicerad av styret på 28 november, 2007 vid 13:56tjena.
är det någon som känner till någon bra idrottläkare eller liknande i Skåneområdet.
Bröt armen för några veckor sen för andra (på samma ställe) gången på 2 månader. ska dra till Sydafrika i januari och skulle vilja ha en second opinion om det kommer funka eller inte.Oregistrerad svarade 17 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Har varit på privatkliniken IMC i Malmö (Idrottsmedicinskt Cemtrum) ett par gånger med stukade fötter och tycker att de är bra.
-
Haha! Fick du inte svaret du ville ha från läkare nummer ett?
Oj, förlåt, inte meningen att skratta åt dig. Hoppas verkligen det fixar sig!
Hade det inte läkt ihop ordentligt, eller hur kunde armen gå av igen?/jeppo
-
hehe det är lungt.
jag vet ifan. tog emot mej lite när jag trillade så då small det av igen.
läkarn jag snackade med på sjukhuset trodde inte det skulle vara några problem. men sen snackade jag med en av grannarna hemma på öland som håller på med friskvrd och sånt och han tyckte jag skulle gå och kolla med nån som var mer inriktad på idrott. knäcka skiten en 3gång är ju itne supernyttigt.
har ju hänt tidigare att läkare har felbehandlat folk så…trodde aldrig jag skulle säja det här men, better safe than sorry…
-
Finns en kille i Malmö som heter Fredrik Nyqvist. Han har jobbat med b.la handbollslandslaget och friidrottslandslaget. Tror att han finns på MAS
-
Vänd dig till en Ortoped van att behandla frakturer – det är inte alltid ”idrotts läkarna” är det även om många är ortopeder. Var satt brottet på armen och hur såg det ut?
-
typ högt upp på det stora benet i armen. radius?
har fått tid nu iallafall så får vi se vad det ger. ska även slå en signal till en av alla våra ortopeder här på konfen imorrn.men mest är det väl att känna efter när det börjar dra ihop sej.
känns bra mycket bätre nu efter 5 veckor än vad det gjorde efter 7 med den lilla sprickan. var kanske inte riktigt rätt bedömt att det var okej att gå till jobbet och lyfta 40kilos betongfundament varje dag… -
Hmm.. är det inte typ 2 månader kvar till januari nu!!?? Där har du svaret!
Sorry dude!
-
Oregistrerad
Gäst29 november, 2007 vid 21:24Jag skulle vända mig till ortopederna på Mas, dem vet vad dem håller på med// P
-
kolla med dessa http://www.idrottsskademottagningen.se/home.html har varit där ett par ggr men inte med något brutet
-
Oregistrerad
Gäst30 november, 2007 vid 14:20Jag rekommenderar också IMC. Lite dyrare, men man får snabbt tid och de har hjälpt mig med alla idrottsskador (rygg, fötter och knä).
/M
Logga in för att svara.